سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام خبر داد؛

اختصاص ۴ هزار هکتار اراضی کشاورزی ایلام به طرح زراعت چوب

احمدی گفت: در سفر اخیر ریاست جمهوری به استان ایلام مصوب شد ۴ هزار هکتار از اراضی ملی و کشاورزی استان به زراعت چوب اختصاص یابد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام،رضا احمدی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام در بازدید از طرح زراعت چوب در بخش دشت عباس دهلران گفت: باتوجه به ممنوعیت قطع درختان جنگل‌های طبیعی شمال و نیاز کارخانه‌های صنایع چوب و کاغذ کشور به چوب، سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور در سال‌های اخیر طرح زراعت چوب در سطح کشور به اجرا درآورده است.

او گفت: برای اجرا و تکمیل ۴ هزار هکتار زراعت چوب بالغ بر ۴ میلیون اصله نهال اُکالیپتوس نیاز است که این رقم در نهالستان‌های گرمسیری دهلران و مهران تولید و به صورت رایگان در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

احمدی ظرفیت‌های مناسب و وسعت قابل توجه اراضی ملی و زراعی شهرستان دهلران را مستعد زراعت چوب دانست و تصریح کرد: استقبال کشاورزان دهلران باعث شده درصد بیشتری از این طرح در موسیان و دشت عباس اجرا شود.

نصراله پارسه مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری دهلران نیز از افزایش میزان تولید نهال در نهالستان دهلران از ۳۵۰ هزار اصله در سال به یک میلیون ۲۰۰ هزار اصله خبر داد و افزود: با توجه به بالا آمدن سطح آب‌های زیر زمینی در منطقه دشت عباس و امکان باتلاقی شدن و تبدیل اراضی به نیزار، بخش قابل توجهی از طرح زراعت چوب در زمین‌های این بخش اجرا می‌شود.

انتهای پیام/ د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.