سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نودشه برند گردشگری شهری کرمانشاه

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه از برنامه‌ریزی برای معرفی شهر نودشه به عنوان برند گردشگری شهری استان خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، جبار گوهری سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه گفت : سه شهر کرمانشاه، سنقر و نودشه در سطح استان دارای بافت مصوب تاریخی هستند که به لحاظ جاذبه‌های بصری نودشه گل سرسبد شهر‌های استان است.

او گفت : پس از ثبت‌جهانی اورامانات باید به دنبال برندسازی و معرفی جاذبه‌های شاخص این منطقه باشیم.

او ادامه داد: در منطقه اورامانات شهر نودشه با توجه به بافت منحصر به فرد آن و جاذبه‌های بصری طبیعی بسیار این قابلیت را دارد که به عنوان برند گردشگری شهری استان کرمانشاه معرفی شود.

گوهری افزود: در این برندسازی مردم باید نقش و همراهی ویژه‌ای داشته باشند تا بتوانند به عنوان بهره‌برداران اصلی به حفظ و احیای بافت تاریخی شهر کمک کنند.

او افزود: شورای شهر و شهرداری به عنوان نماینده مردم باید به ما کمک کنند تا این اتفاق مهم را با احیای بخشی از بازار تاریخی شهر نودشه رقم بزنیم.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه اعتبارات امسال پایگاه‌جهانی منظر فرهنگی هورامان _ اورامانات را در شهر نودشه متمرکز کرده‌ایم، گفت: اجرایی شدن این پروژه منوط به این است که فعل خواستن در اینجا چقدر وجود دارد و مردم به چه میزان پای کار هستند.

او گفت: اگر کار درست پیش برود برای طرف‌ها برد- برد خواهد بود. از سویی بافت تاریخی احیا شده است و مردم با استقبال از اجرای طرح به منافع اقتصادی پایدار دست پیدا می‌کنند و از سوی دیگر منابع مالی پایداری برای شهرداری نودشه ایجاد می‌شود.

گوهری افزود: با توجه به اینکه نودشه به عنوان شهر ملی گیوه در دل ثبت‌جهانی اورامانات قرار دارد، می‌توان با سامان‌دهی بازارچه صنایع‌دستی مناسبی برای آن، این شهر را به برند صنایع‌دستی در کشور نیز تبدیل کرد.

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.