سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تیم مذاکره‌کننده کشورمان صحنه مذاکرات را به خوبی مدیریت کرده است

کارشناس مسائل سیاسی گفت: تیم مذاکره کننده و مسئول آن تاکنون خیلی خوب صحنه مذاکره و حواشی آن را مدیریت کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، حسین ملائک کارشناس مسائل سیاسی معتقد است که بعد از هفت ماه وقفه در مذاکرات وین، شرایط بین‌المللی جدیدی وجود دارد و ممکن است در هر یک از کشور‌های شرکت کننده، تحولاتی بوجود آمده باشد که بر نظرات اصولی آن‌ها در مورد موضوعات بین المللی تاثیر داشته باشد. رابطه روسیه با آمریکا از قبل بد‌تر شده و امیدی به بهبود آن نیست. رابطه چین با آمریکا نیز رو به بهبود نیست و بیشتر قطبی شده است. رابطه فرانسه با آمریکا بعد از پیمان امنیتی آکوس شکننده شده است. مشکل اتحادیه اروپا با انگلیس عمیق‌تر شده است.

هفتمین دور از مذاکرات هسته‌ای برای احیای برجام هشتم آذرماه امسال در وین از سر گرفته شد و ۱۲ آذرماه برای مشورت بیشتر دیپلمات‌ها با مقامات کشور خود، برای مدت کوتاهی متوقف شد. این مذاکرات روز گذشته مجدداً ازسرگرفته شده است. به گفته میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین سوءتفاهماتی که در هفته گذشته بین طرف‌های مذاکره‌کننده وجود داشت برطرف شده و کار عملی هیئت‌های مذاکره‌کننده اکنون آغاز شده است. گفته می‌شود مذاکرات وین بر اساس پیش‌نویس‌های دور ششم مذاکرات پیش خواهد رفت. مقامات ایرانی بار‌ها با اشاره به خروج یک جانبه و غیرقانونی آمریکا از سند بین‌المللی برجام، خواستار لغو کامل تحریم‌های پسابرجامی و تعهدات جدی از سوی طرف‌های مذاکره‌کننده بوده‌اند

به گفته ملائک صهیونیست‌ها نیز با پیشرفت‌هایی که از طریق سازش با برخی از کشور‌های حاشیه خلیج فارس داشتند، به‌موازات آن با مشکلاتی در آمریکا روبرو شده‌اند؛ همچنین سیاست‌های تهاجمی‌تری را اتخاذ کرده که ممکن است پشتیبانی بین الملل نداشته باشد. همه این شرایط می‌گوید انسجام ۱+۵ یا حتی ۱+۴ در مقابل ایران به قدرت گذشته نیست؛ دولت جدید ایران با انتقاد از روش مذاکره دولت قبلی، راه‌های نوینی را در دستورکار خود قرار داده است. این راهکار‌ها به همراه مذاکره کنندگان جدید برای کشور‌های عضو برجام شرایط نوینی را بوجود آورده است که از نظر آن‌ها نیاز به اتخاذ تصمیم‌های جدید برای روبرو شدن با این تیم دارد.

کارشناس مسائل سیاسی می‌گوید که صهیونیست‌ها به همراه غرب تلاش خواهند کرد که مذاکرات وین را به زیست و حکومت در کشور گره بزنند و هر تحول داخلی را اهرم فشاری بر تیم مذاکره‌کننده در وین کنند، بنابراین قدرت تیم مذاکره کننده بیشتر از رفتار تیم‌های اقتصادی، سیاسی و امنیتی داخلی کشور است که با برنامه‌ریزی مناسب مذاکرات وین را از «معیشت» مردم جدا کنند. نمایندگان روسیه و چین نیز تاکنون با نظرات ایران ناسازگاری جدی نداشته‌اند. باید مشورت با این دو کشور را در همه زمینه‌ها و به طور دائم نگه داشت.

بر اساس بیانیه‌ای که رسانه‌های رژیم صهیونیستی منتشر کرده‌اند، لاپید وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به بلینکن .زیر خارجه آمریکا گفت: «حتی اگر بازگشت به مذاکرات وجود داشته باشد، تحریم‌ها علیه ایران نباید برداشته شوند. پولی که ایران به‌دست خواهد آورد به تروریسم و موشک تبدیل خواهد شد و توازن منطقه را در کوتاه‌مدت به هم خواهند ریخت.»

کارشناس مسائل سیاسی معتقد است تیم مذاکره کننده و مسئول آن تاکنون خیلی خوب صحنه مذاکره و حواشی آن را مدیریت کرده است و به دور از تبلیغات غیر ضروری، با اطلاع رسانی منظم سعی کرده مواضع طرف ایرانی را بیان کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۹:۳۰ ۲۸ آذر ۱۴۰۰
تا حالا که چیزی ندیدیم!خدا کنه درست بگید!؟
ناشناس
۱۳:۲۷ ۲۷ آذر ۱۴۰۰
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
ناشناس
۰۸:۴۰ ۲۲ آذر ۱۴۰۰
جوجه را اخر پاییز میشمارند.!!!!!!!!!!!!!!!!!
از این حرفا خیلی شنیدیم !!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
۰۹:۰۵ ۲۱ آذر ۱۴۰۰
انشالله تو راست بگی . شما مدیریت می کنید ولی به مردم داره فشار میاد . مهم اون چیزی که شما میگین نیست مهم اون چیزی که انها میگن هست . شما باید هم اینجور بگین . خخخخخخخخخخخخخخ
سیاوش
۰۹:۰۰ ۲۱ آذر ۱۴۰۰
دمتون گرم موفق باشيد انشاالله