سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واکسیناسیون کامل ۸۰ درصد از زندانیان استان قزوین

مدیرکل زندان‌های استان قزوین گفت: ۸۰ درصد از جمعیت زندانیان استان هر دو دز واکسن را تزریق کرده اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، حمیدرضا جهانگیری مدیرکل زندان‌های استان قزوین گفت: ۸۰ درصد جمعیت زندانیان استان با دریافت ۲ دوز از واکسن‌های برکت، سینوفارم یا آسترازنکا در مقابل ویروس کرونا واکسینه شده‌اند.

جهانگیری افزود: ۲۰ درصد از جمعیتی که به طور کامل واکسینه نشده‌اند به علت شناور بودن آن‌ها و اینکه پس از مدت کوتاهی آزاد می‌شوند، تنها یک دوز واکسن دریافت کرده‌اند که بعد‌ها می‌توانند در خارج از زندان مرحله دوم را پیگیری کنند.

وی با بیان اینکه هیچ گونه مورد مثبتی از شیوع ویروس کرونا در زندان‌های قزوین وجود ندارد، گفت: برای جلوگیری از ابتلای زندانیان به ویروس کرونا برای محکومان جدید ۱۴ روز قرنطینه همچنان پابرجاست و دستورالعمل‌ها نیز به طور کامل اجرایی می‌شود.

جهانگیری گفت: با توجه به اینکه زندگی زندانیان به شکل جمعی بوده و در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند، هرگونه وسایل بهداشتی با هدف جلوگیری از انتشار ویروس کرونا برای آن‌ها فراهم شده است.

وی افزود: زندانی تا زمانی در داخل زندان قرار دارد به خاطر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از خطر ابتلا به شیوع ویروس کرونا در امان است، اما وجود برخی از برنامه‌های فرهنگی در خارج و یا داخل زندان که به رفت و آمد افراد منجر می‌شود، ریسک ابتلا به کرونا را افزایش می‌دهد.

جهانگیری خاطرنشان کرد: برای سلامت هرچه بهتر زندانیان درون بند‌ها به طور مرتب ضدعفونی می‌شود و هر فردی که با علایمی شبیه به کرونا همراه باشد سریعا تحت بررسی ویژه کارکنان بهداشتی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.