سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک شهید و چندین زخمی در اعتراضات به شهرک‌سازی‌های صهیونیستی

نظامیان صهیونیست در برابر چندین فلسطینی که علیه شهرک‌سازی‌های غیرقانونی تجمع کرده بودند، دست به خشونت زدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از میدل ایست مونیتور، وزارت بهداشت فلسطین و تعدادی از پزشکان اعلام کردند که نظامیان رژیم صهیونیستی روز جمعه در جریان درگیری با فلسطینیان بدلیل اعتراض به شهرک‌ سازی های غیرقانونی صهیونیست ها در کرانه باختری اشغالی، یک فلسطینی را به ضرب گلوله به شهادت رسانده و تعدادی دیگر را زخمی کردند.

به گزارش رویترز، ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که صد‌ها فلسطینی در این منطقه در جنوب شهر نابلس فلسطین تجمع کرده بودند و در بیانیه‌ای ادعا کرد نیرو‌های نظامی برای بازگرداندن نظم دست به چنین اقداماتی زده اند. همچنین مقامات صهیونیست اذعان کردند که از کشته شدن یکی از معترضان فلسطینی آگاه هستند.

وزارت بهداشت فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد که این فرد فلسطینی کشته شده از ناحیه سر مورد اصابت گلوله قرار گرفته و بلافاصله پس از انتقال سریع به بیمارستان جان خود را از دست داده است. به گفته پزشکان، چهار فلسطینی دیگر در اثر تیراندازی نظامیان صهیونیست مجروح و بیش از ۵۰ نفر دیگر نیز بدلیل استنشاق گاز اشک آور مسموم شده اند.

کرانه باختری از جمله سرزمین‌هایی است که رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۶۷ آن را تصرف کرده است.

اکثر کشور‌ها شهرک سازی‌های رژیم صهیونیستی را غیرقانونی می‌دانند؛ این در حالی است که رژیم صهیونیستی مسائل دینی خود را به عنوان پوششی برای اشغالگری قرار داده است.

دهم آذر سال جاری نیز، مسئول پرونده شهرک سازی در شمال کرانه باختری اعلام کرده است که ، مقامات اشغالگر لایحه مصادره بخش‌هایی از اراضی دو روستای قریوت و الساویه در جنوب نابلس را تصویب کرده اند.

مجمع عمومی سازمان ملل متحد نیز در روز جمعه، در راستای شهرک‌سازی‌های غیرقانونی رژیم صهیونیستی، چندین قطعنامه را علیه این رژیم صادر کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.