سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فعالیت بیش از ۳۸۲۰ پرستار در کرمانشاه

مدیردفتر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از فعالیت بیش از ۳۸۲۰ پرستار در سطح استان خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، رضا پورمیرزا مدیردفتر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به فعالیت ۴۷۹۵ نفر در گروه پرستاری در سطح بیمارستان‌های دانشگاهی و غیردانشگاهی استان، گفت : گروه پرستاری، پرستاران، کارشناسان اتاق عمل، کارشناسان بیهوشی و کمک پرستاران را شامل می‌شود.

او گفت : از این تعداد ۳۸۲۰ نفر پرستار هستند که ۳۳۰۰ نفر از آن‌ها در بیمارستان‌های دانشگاهی و ۵۲۰ نفر آن‌ها در بیمارستان‌های غیردانشگاهی فعالیت دارند.

پورمیرزا شاخص جهانی تعداد پرستار به ازای هر تخت بیمارستانی را ۲.۵ نفر اعلام کرد و افزود: این شاخص در سند چشم انداز ۱۴۰۴، ۱.۵ پرستار به ازای هر تخت بیمارستانی است که با این شاخص در استان فاصله داریم.

او افزود: شاخص پرستار به ازای هر تخت بیمارستانی در استان حدود یک نفر است و نیاز است پرستاران بیشتری جذب شده تا به استاندارد‌ها برسیم.

پورمیرزا شعار امسال روز پرستار را "تامین حقوق مردم، رفع موانع خدمت، ارتقا سلامت جامعه" عنوان کرد و گفت: پرستاران تلاش‌های بسیاری برای خدمت به جامعه و ارتقا سلامت جامعه دارند، اما در این مسیر مشکلاتی برای آن‌ها وجود دارد که این مشکلات در دوران کرونا تشدید شده است .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.