سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار:

تجربه موفق سرمایه‌گذاری درسیستان وبلوچستان باعث جذب سرمایه‌گذار می‌شود

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: اگر نخستین سرمایه‌گذاری‌ها در استان تجربه موفقی داشته باشند باعث ترغیب و تشویق سایر سرمایه‌گذاران برای ورود و سرمایه گذاری در این منطقه خواهد شد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان  ،  از زاهدان ،  حسین مدرس خیابانی  استاندار سیستان و بلوچستان در نشست با سرمایه گذاران، هیات مدیره کشت و صنعت مکران و پروژه شب آفتابی زابل بر رفع مسائل و موانع پیش روی پروژه‌های سرمایه‌گذاری سیستان و بلوچستان تاکید کردو گفت: پروژه‌های سرمایه‌گذاری فولاد مکران، پتروشیمی مکران، کشت و صنعت مکران از پروژه‌های بزرگ استان است که می‌تواند توسعه این منطقه را تحت تاثیر قرار دهد لذا باید به صورت ویژه مسائل آن‌ها مورد بررسی قرار گیرد و موانع پیش روی مرتفع شود.

وی گفت: با توجه به این پروژه‌ها و طرح‌های بزرگ سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت، معدن و کشاورزی گردشگری، دانشگاه‌ها باید نیرو‌های متخصص را در این حوزه‌ها تربیت کند.

استاندار سیستان وبلوچستان با تاکید بر استفاده از نیرو‌های بومی استان گفت:باید تسریع در امور اداری سرمایه‌گذاران به سرعت انجام شود.

وی گفت: یکی از بدترین عادت‌ها این است که در مقابل سهل‌انگاری و کم کاری مدیران بی‌تفاوت باشیم که این امر به هیچ عنوان قابل قبول نیست که پرونده یک طرح بزرگ سرمایه‌گذاری روی میز مدیران معطل باشد.

مدرس خیابانی در خصوص درخواست افزایش مدت بهره‌برداری شرکت کشت و صنعت مکران ادامه داد: به تناسب راه‌اندازی هر فاز، مدت بهره‌برداری به ۲ برابر تمدید و افزایش می‌یابد.

وی در خصوص پروژه مجتمع فرهنگی، رفاهی، تفریحی و گردشگری شب آفتابی زابل و موانع پیش روی آن دستورات لازم در خصوص تامین اعتبارات مورد نیاز این پروژه از طریق صندوق کارآفرینی امید و همچنین تغییر کاربری این پروژه از کشاورزی به گردشگری توسط جهاد کشاورزی، تامین برق و سایر زیرساخت‌های مورد نیاز را ارائه داد.

عضو هیات مدیره شرکت سرمایه‌گذاری کشت و صنعت مکران در این نشست با بیان اینکه این پروژه در پنج فاز هدف‌گذاری شده است گفت: پروژه کشت و صنعت مکران شامل احداث مجتمع سه هزار و ۵۰۰ هکتاری باغ میوه‌های گرمسیری و مجتمع ۱۰۰ هکتاری گلخانه ای، احداث شهرک شیلاتی شامل ۲ بخش پرورش میگو و پرورش ماهی در قفس، احداث کارخانه نمک‌زدایی با ظرفیت ۱۰۰ هزار متر مکعب در شبانه روز، احداث آب شیرین کن و احداث نهالستان میوه‌های گرمسیری است.

حسین صفایی گفت: تا کنون احداث مزرعه پرورش میگو به مساحت ۷۰۰ هکتار آغاز شده است.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.