سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز طرح توسعه درمانگاه‌های بیمارستان خاتم‌الانبیا (ص) در مشهد

عملیات اجرایی طرح توسعه درمانگاه‌های تخصصی بیمارستان چشم‌پزشکی خاتم‌الانبیا (ص) در مشهد، با حضور وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی آغاز شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، عملیات اجرایی طرح توسعه و تکمیل درمانگاه‌های تخصصی بیمارستان چشم‌پزشکی خاتم‌الانبیا (ص) در مشهد، روز پنجشنبه در آیینی با حضور وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی آغاز شد.

این طرح با مشارکت خیران سلامت، در زمینی با گستره هزار متر و زیربنای پنج هزار متر مربع، در ۶ طبقه اجرا خواهد شد که هدف از اجرای آن توسعه خدمات رسانی به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی عنوان شده است.

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه این مراسم گفت: نقش خیران سلامت در ارتقای بهداشت و سلامت جامعه از اهمیت بسزایی برخوردار است و امروز شاهد آغاز عملیات اجرایی طرح توسعه بیمارستان خاتم الانبیای مشهد به همت یکی از خیران سلامت هستیم.

او گفت: مشارکت حاج آقا "هاتفی" خیر حوزه سلامت در ساخت این مرکز درمانی و ارائه خدمات تخصصی و فوق تخصصی در حوزه چشم پزشکی به مجاوران و زائران بارگاه منور رضوی نمونه بارزی از مشارکت و همراهی مردم در این حوزه است.
وی با قدردانی از مشارکت خیران سلامت در توسعه زیرساخت های بهداشتی و درمانی کشور اظهار کرد: در حال حاضر زمینه برای فعالیت خیران و بخش خصوصی در حوزه سلامت فراهم است و در این راستا شاخص ها و استانداردهای لازم نیز تعریف شده است.

وزیر بهداشت گفت: با مشارکت مردم می توان بسیاری از برنامه ها و اقدامات مهم را در سطح کشور به اجرا درآورد که نمونه ممتاز آن اجرای برنامه واکسیناسیون کرونا است که اکنون با همکاری و مشارکت مردم در حال انجام است.

عین اللهی گفت: با مشارکت بسیار موثر مردم کشور، روزانه یک میلیون و ۶۵۰ هزار دز واکسن به گروه های هدف تزریق شد و در حال حاضر پوشش واکسیناسیون دز اول در ایران به ۸۶ درصد رسیده است.

او گفت: کشورهای اروپایی و آمریکا از حدود ۱۰ ماه پیش برنامه واکسیناسیون را به اجرا گذاشته اند و این در حالی است که ما در ایران در مدت سه ماه توانستیم با مشارکت مردم پوشش واکسیناسیون را سرعت بخشیده و از کشورهای اروپایی و آمریکایی جلو بیفیتیم.

وزیر بهداشت با اشاره به برپایی نمایشگاه توانمندی های پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حاشیه گردهمایی معاونین تحقیقات و فناوری دانشگاه های علوم پزشکی کشور، گفت: لازمه تحقق اهداف در حوزه پژوهش استفاده از ظرفیت جوانان و همکاری های بین رشته ای است تا بتوانیم در حوزه توسعه طرح های کاربردی و خودکفایی کشورمان پیشرفت های چشمگیری داشته باشیم.

بیمارستان خاتم الانبیا (ص) زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، بزرگترین و مجهزترین بیمارستان چشم پزشکی در شمال شرق کشور است.

انتهای پیام//ف. ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.