سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش ۹۴ درصدی فروش کتاب در خراسان شمالی

معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از افزایش ۹۴ درصدی فروش کتاب در طرح پاییزه ۱۴۰۰ نسبت به دوره گذشته خبر داد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، رضا رضایی معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی  گفت: ۹ کتابفروشی استان در طرح ملی پاییزه فروش کتاب ۱۴۰۰ شرکت کردند.

رضایی گفت: سه هزار و ۸۷۶ جلد کتاب به ارزش ۲ میلیارد و ۸۱۱ میلیون ریال در طرح امسال به فروش رسید که نسبت به سال گذشته رشد ۹۴ درصدی داشته است.


بیشتر بخوانید


او گفت: در طرح پاییزه کتاب سال گذشته با مشارکت هفت کتابفروشی استان سه هزار و ۶۹۱ جلد کتاب به ارزش یک میلیارد و ۴۴۹ میلیون ریال به فروش رسید.

رضایی گفت:سقف مجاز خرید کتاب سه میلیون ریال و سقف یارانه‌ی خرید برای هر خریدار ۶۰۰ هزار ریال تعیین شده بود.

او  گفت: در طرح پاییزه کتاب خریداران می‌توانستند کتاب‌های تالیفی را با یارانه ۲۰ درصدی و کتاب‌های ترجمه‌ای را با یارانه ۱۵ درصدی از کتابفروشی‌های عضو طرح خریداری کنند.

معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای این اداره کل مدت زمان اجرای طرح پاییزه کتاب را پنج روز اعلام کرد و افزود: مدت زمان تسویه حساب یک ماه پس از اتمام طرح خواهد بود.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سال ۱۳۹۴، برای هدفمند کردن یارانه نشر طرح‌های فصلی فروش کتاب را آغاز کرد؛ در این طرح‌ها کتابفروشی‌ها می‌توانند روی فروش کتاب به خریداران تخفیف داده و مبلغ تخفیف داده شده را از وزارت خانه دریافت کنند.

انتهای پیام/د

برچسب ها: فروش کتاب ، کتاب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.