سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قطار واکسیناسیون در یزد بدون توقف در حال حرکت است

معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد گفت: گروه سنی ۴۰ سال و بالاتر برای دریافت واکسن نوبت سوم خود به مراکز واکسیناسیون کرونا مراجعه کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، مسعود شریفی معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد گفت: در حال حاضر همه افراد بالای ۴۰ سال که در نوبت‌های اول و دوم خود، واکسن‌های سینوفارم، برکت یا بهارات را دریافت کرده‌اند؛ اگر سه ماه از نوبت دومشان گذشته، به مراکز واکسیناسیون کرونا مراجعه و نوبت سوم خود را با همان واکسن تزریق کنند. 

او ادامه داد: افرادی هم که واکسن اسپوتنیک و آسترازنکا دریافت کرده‌اند اگر بالای ۶۰ سال سن دارند و ۶ ماه از نوبت دوم واکسنشان گذشته است، مشمول دریافت دوز سوم واکسن کرونا (آسترازنکا) هستند.

شریفی با اشاره به اهمیت واکسیناسیون در زنان باردار، اظهار داشت:  بانوان باردار به منظور کاهش فرم شدید بروز بیماری کرونا، از هفته دوازدهم بارداری و تا یک هفته قبل از زایمان و همچنین دو هفته بعد از زایمان، جهت انجام واکسیناسیون به نزدیکترین مرکز خدمات جامع سلامت محل سکونت خود مراجعه و واکسن خود را تزریق کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی هم گفت: ۸۸ درصد از جمعیت بالای ۱۲ سال یزد دز اول و بیش از ۷۲ درصد هر دو دز واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

ابراهیم سلمانی با اشاره به کاهش چشمگیر آمار مبتلایان به کرونا نسبت به سال گذشته ادامه داد: سال گذشته، روزانه بیش از هزار بیمار مبتلا به کرونا شناسایی و بین ۱۰ تا ۱۵ نفر بر اثر این بیماری فوت می‌شدند.

وی اظهار داشت: تجربه نشان داده که واکسیناسیون میزان خطر مبتلا به کرونا را کاهش می‌دهد؛ بنابراین افرادی که تاکنون این واکسینه نشده اند باید برای قطع زنجیره کرونا و سلامتی جامعه نسبت به دریافت واکسن اقدام کنند.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.