سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نقصی که مرگ را به تصویر می‌کشد

در واقع یکی از مهمترین عواملی که در بروز حوادث رانندگی از آن یاد می‌شود، نقص فنی خودرو است که خسارت‌های غیرقابل جبران مالی و جانی را در پی دارد

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد،  معاینه فنی خودرو تاییدیه‌ای مبنی بر سالم بودن خودرو و مجوزی برای تردد آن در جاده و خیابان به شمار می‌آید؛ چرا که روزانه حوادث ناگواری بر اثر همین نقص فنی رخ می‌دهد و چه بسا، جان‌هایی را گرفته و معلولیت‌هایی که ایجاد نکرده است.

گاهی حتی معیوب بودن چراغ‌های عقب خودروها، این موضوع نهیبی برای رانندگان سهل‌انگار است تا نسبت به رفع نقص خودروی خود توجه بیشتری داشته باشند.

وقتی صحبت از نقص فنی خودرو به میان می‌آید، نخستین و مهمترین تصویری که به ذهن می‌رسد وجود مشکل در سیستم موتور یا ترمز است و شاید حتی به ذهن بسیاری از افراد هم خطور نکند که موارد ساده‌ای در خودرو وجود دارد که نقش ایمنی احتمالی در عملکرد آن می‌تواند حادثه رانندگی مهیبی را رقم بزند.

در واقع یکی از مهمترین عواملی که در بروز حوادث رانندگی از آن یاد می‌شود، نقص فنی خودرو است که خسارت‌های غیرقابل جبران مالی و جانی را در پی دارد.

بر اساس تعریف آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی، به هر نوع نقص یا تغییر در وضعیت ظاهری و فنی وسیله نقلیه که موجب کاهش ضریب ایمنی در رانندگی و یا افزایش بیش از حد مجاز گاز‌ها و آلاینده‌های هوا و یا آلودگی صوتی شود، نقص فنی گفته می‌شود.

طبق آمار‌های پلیس‌راه کشور، در وقوع تصادفات ۷۰ درصد انسان، ۱۵ درصد راه و ۱۵ درصد وسیله یا همان نقص فنی خودرو نقش دارد.


بیشتر بخوانید


توجه به ایمنی خودرو و رفع نقص آن در فصل پاییز و زمستان و با وقوع برف و باران از اهمیت دوچندانی برخوردار می‌شود و کارشناسان پلیس راه همواره بر توجه رانندگان به این موضوع تاکید دارند.
رییس پلیس راه چهارمحال و بختیاری با توصیه به رانندگان استان مبنی بر توجه بیش از پیش به ایمنی خودرو‌های خود و رفع معایب، به ویژه در فصل زمستان اظهار داشت: اگر چه با وجود جریمه‌ها و فرهنگسازی که در سال‌های اخیر در خصوص نقص ایمنی خودرو اجرا شده است، بی‌توجهی و سهل‌انگاری نسبت به این مساله مهم، محدود به تعداد کمی از رانندگان متخلف است، اما همچنان تخلفاتی در این حوزه مشاهده می‎‌شود.

سرهنگ سید غلامعلی نوربخش با بیان اینکه نقص ایمنی خودرو یک تخلف به شمار می‌رود و با جریمه همراه است، تصریح کرد: اگر راننده‌ای نسبت به این موضوع بی‌توجه باشد، توسط ماموران پلیس راه متوقف می‌شود و تا زمانی که نقص برطرف نشود اجازه حرکت داده نمی‌شود.
انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.