سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توسعه همکاری‌های ایران و افغانستان لازمه حمایت از مردم افغانستان است

مشاور رئیس جمهور در امور افغانستان گفت: سیاست دولت در توسعه همکاری‌های ایران و افغانستان، حمایت از مردم افغانستان و ایجاد ثبات است.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسن کاظمی قمی مشاور رئیس جمهور در امور افغانستان در حاشیه بازدید از مرز دوغارون در مصاحبه با خبرنگاران گفت: جمهوری اسلامی ایران برای حمایت از مردم افغانستان و ایجاد ثبات، همکاری‌های خود را با این کشور همسایه توسعه می‌دهد و کشور‌های منطقه نباید نسبت به تحولات در افغانستان بی تفاوت باشند.

وی گفت: مرز‌ها یکی از مناطق مهم برای توسعه روابط بین المللی هستند که باید برای روان سازی در مرزها، ایجاد امنیت بیشتر، حفظ سلامت و بهداشت و هوشمندسازی و مدیریت واحد تلاش شود.

مشاور رئیس جمهور در امور افغانستان گفت: مدیریت واحد مرز‌ها یکی از مولفه‌های هماهنگی فعالیت‌های اقتصادی است و همچنین اجرای طرح‌های توسعه‌ای با همکاری دولت، بخش خصوصی و سرمایه گذاران خارجی نقش بسزایی دارد.

کاظمی قمی گفت: به دنبال گزارشی که هیئت اعزامی از تهران به دولت ارائه خواهند داد؛ امید است با پیگیری و اجرای طرح‌ها شاهد روان سازی در مرز دوغاون بود.

اشتراکات فرهنگی، تاثیرگذار در گسترش روابط اقتصادی

وی گفت: وجود اشتراکات فرهنگی، دینی و تاریخی، یکی از ظرفیت‌هایی است که نقش پررنگی در گسترش روابط اقتصادی ایران و افغانستان دارد.

مشاور رئیس جمهور در امور افغانستان گفت: در سفری که به کابل انجام شد، یک کارگروه در حوزه فعالیت‌های علمی، فرهنگی و آموزشی شکل گرفت.

کاظمی قمی گفت: در قالب این کارگروه اقدامات فرهنگی از جمله برگزاری نمایشگاه ها، همکاری‌های دانشگاهی در علوم انسانی، پزشکی و مهندسی انجام می‌شود که جایگاه مردم را در آن نشان می‌دهد.

مشاور رئیس جمهور در امور افغانستان در سفر به مرز دوغارون از گمرک دوغارون، بازارچه مرزی، منطقه ویژه اقتصادی دوغارون و نقطه صفر مرزی ایران و افغانستان بازید کرد.

انتهای پیام// ا. چ.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.