سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در میز اقتصاد مطرح شد؛

چالش بازار خودرو حل نخواهد شد تا زمانی که قیمت گذاری دستوری باشد

کارشناس حوزه خودرو گفت: اگر قیمت گذاری دستوری باشد و بر اساس قیمت تمام شده نباشد، بازار خودرو دچار چالش می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ عبدالله بابایی کارشناس حوزه خودرو گفت: تا زمانی که قیمت‌ها دستوری باشد چالش قیمت‌ حل نخواهد شد، ۷۵ درصد یک محصول مواد اولیه است، بنابراین اگر می‌خواهیم  محصولی وارد بازار شود  باید به مواد اولیه دقت کنیم.

کارشناس حوزه خودرو ادامه داد: اگر قیمت مواد اولیه درست باشد، همراه با هزینه مازاد به طور حتم بازار کنترل می‌شود. اما اگر قیمت گذاری دستوری باشد و بر اساس قیمت تمام شده نباشد، بازار خودرو دچار چالش می‌شود.

او گفت: تبدیل اموال به نقدینگی جزو الزامات است. باید به این امر که قیمت مواد اولیه به اندازه نرخ دلار رشد داشته توجه کرد. در بحث مولد سازی خودروسازها باید از نقدینگی کمک بگیرند و اموالی را که در اختیارشان است، به فروش برسانند.


بیشتر بخوانید 


بابایی گفت: تا زمانی که اختلاف قیمت بازار و کارخانه وجود داشته باشد، چالش فروش نیز وجود دارد، ولی نگاهی که وزارت صمت به  صنعت خودرو دارد،  باعث  آزاد سازی قیمت‌ها، بهبود تولید و کاهش واسطه‌ها خواهد شد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
علی/کرمانشاه
۱۹:۳۲ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
زمانی قیمت‌ازدستوری‌خارج‌میشود که حقوق مصرف‌کننده‌وتولیدکننده‌ رعیت‌شود وقتی خودروساز انحصاربازاررادراختیاردارد وهیچ‌رقیبی مقابل‌او‌نیست‌خوب‌معلوم‌است‌آخرش به ٱفت کیفیت وقطره‌چکانی عرضه وایجادحاشیه بازار دلالها وکاهش سطح عرضه‌شرکت وبالا کشیدن سوری قیمت توسط دلال حاشیه بازار وطولانی شدن زمان تحویل و ایجاد صف نوبت دهی سالیانه و ایجادکمبود تولید وافزایش کاذب قیمت‌خودرو حالا مصرف کننده بایدسالها بخاطرناتوانی تولیدکننده خودرو باید سالها درنوبت‌بماندوپول خودرو راهم بپردازدوخودروساز بخاطرتقاضا کیفیت تولیدات را پایین بیاورد و مصرف کننده هیچ انتخاب دیگری نداشته باشد.حالا اگر واردات برندهای باکیفیت واستاندارد خودرو خارجی کمبود تولید داخلی را پوشش دهد قطعا خودروساز داخلی هم‌بخاطرحضور رقیب هم کیفیت را بالا میبرد و هم‌تنوع تولیدات خودرا بروز میکند وقیمت تولیدات خودرا رقابتی میکنند و بخاطر حضوررقیب مدام به بهانه‌های واهی قیمت خودرو را افزایش نمیدهد و تاخیر وخلف وعده درتحویل خودرو کمترمیشود و قطعا حاشیه بازار و دلالی خودرو اژ حاشیه بازارجمع میشود بازار خودرو و لوازم خانگی و پوشاک باید بصورت رقابتی در سطح کشور عرضه شود تا تولیدکنندگان بخاطر بازار انحصاری ونبود رقیب کیفیت را پایین‌نیاورند و حاشیه بازار و دلال پروری و گرانفروشی براه نیندازند ودرحق مردم جفا نکنندتجربه نشان داده که انحصار رانت وفساد ایجاد میکنند وباعث رواج رشوه و پورسانت و زیرمیزی میگردد و باعث عقب افتادگی صنعتی و اقتصادی میشود و بیشترین آسیب و زیان شامل مردم مصرف‌کننده میشود دولت باید انحصار و رانت‌خواری وپورسانتگیری را از تولید و صنعت وخودرو و لوازم خانگی و پوشاک بردارد و رقابت در بازار را سرلوحه امورات تولید و اقتصاد و صادرات و واردات قرار دهد وبهترین‌های تولید استاندارد و رقابتی نمودن شرکتهای خودرو و لوازمات خانگی و لوازم یدکی را در دستور کارقراردهند و از ایجاد مافیای انحصاری برای عده‌ای خاص وحداقلی رانت و فساد ایجاد نکنندوبیش از ۸۰میلیون شهروند را اسیر دست مافیای رانت‌خوار ومحتکر و دلال‌پرور ژن‌خوب ها ونکنند مردم برای هزینه‌ای که پرداخت میکنندسالها زحمت میکشند و انصاف نیست انرا بابت اجناس بنجل وبی‌کیفیت پرداخت کنند.
ناشناس
۲۲:۳۳ ۱۷ آذر ۱۴۰۰
فقط و فقط واردات خودرو می تواند مافیا را ادب کند
ناشناس
۱۵:۵۰ ۱۷ آذر ۱۴۰۰
ول کنید بزارید خودرو بیاد تو کشور خون مردما تو شیشه نکنید آخه از کدوم صنعت خودرو حرف میزنید اگه راست میگید صنعت داریم که داره با دلار ۳۰ تومانی خودرو میده دست مردم بزارید با خودروهای خارجی وارداتی رقابت کنن .بزارین مردم یه نفس راحت از دست شما بکشن.کدوم صنعت خودرو بگید صنعت چپاول جیب مردم پرایدا دارین ۷۰۰۰ دلار به قیمت آزاد میدین بباین خودرو ۷۰۰۰ هزار دلاری وارد کنین .