سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شناسایی و دستگیری ۳ حفار غیرمجاز در قروه

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان از شناسایی و دستگیری سه حفار غیرمجاز در شهرستان قروه خبر داد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، سرهنگ رسول مرادی فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت:برابر گزارش ارسالی پاسگاه انتظامی سریش‌آباد مبنی بر دستگیری سه حفار غیرمجاز، اکیپی از مأموران یگان حفاظت میراث‌فرهنگی شهرستان قروه به منطقه اعزام شده و پس از انجام هماهنگی‌های لازم اقدامات اولیه برای تشکیل پرونده قضایی برای آن‌ها انجام شد.

سرهنگ مرادی اظهار داشت:این سوداگران به وسیله تعدادی ادوات حفاری شامل بیل، کلنگ، یک عدد فلزیاب و ردیاب اقدام به کشف اموال تاریخی وفرهنگی شهرستان کرده بودند که در یک عملیات غافلگیرانه شناسایی و دستگیر شدند.

او از همکاری مردم و تمام نهاد‌های نظامی، امنیتی و قضایی استان برای همکاری با این مجموعه قدردانی کرد و افزود:با هماهنگی‌های انجام‌شده و تشکیل پرونده قضایی توسط این اداره‌کل، به زودی رای و حکم نهایی برای حفاران غیرمجاز این پرونده صادر خواهد شد.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان یادآور شد:هرگونه حفاری و کاوش غیرمجاز برای به دست آوردن اموال تاریخی و فرهنگی ممنوع بوده و با متخلفان برابر قانون برخورد می‌شود.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.