سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گیت‌های مسافری در مرز سومار مستقر می‌شود

با تجهیز گیت‌های مسافری در مرز سومار در روز‌های آینده این مرز آمادگی تردد مسافر را دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، بهزاد باباخانی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه عصر سه شنبه در کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان کرمانشاه و همچنین ستاد تسهیل رفع موانع تولید استان با حضور مدیران کل استانی با دستور کار مسایل و مشکلات این ۲ حوزه در گیلانغرب، افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته درصدد هستیم تا به زودی زمینه تردد مسافر از مرز سومار فراهم شود.

او اظهار داشت: مرز سومار از جمله مرز‌های مهم و استراتژیک کشور است که فضای مناسبی برای توسعه صادرات دارد و پتانسیل مناسب به منظور کمک به ۲مرز مهران و خسروی را در ایام اربعین نیز دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه در ادامه همچنین گفت: تمام دستگاه‌ها هرچه زودتر باید در مرز سومار مستقر شوند و به طور قطع این مرز در توسعه غرب کشور و بهبود وضعیت اقتصادی این شهرستان و همچنین منطقه سومار تاثیر به سزایی را خواهد داشت از این رو باید هرچه بیشتر مورد تقویت قرار گیرد.

او ادامه داد: ایجاد زمینه تعاملات بیشتر توسط گمرک و پایانه با تشکیل نشست‌های مرزی با طرف عراقی مورد تاکید است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه همچنین با اشاره به مباحث مطرح شده در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اظهار داشت: در این جلسه ۶ موضوع در خصوص مشکلات واحد‌های صنعتی شهرستان گیلانغرب نظیر مشکلات ۱۱ سایت تعاونی پرورش ماهی در قفس سد زاگرس، واحد‌های ۵۰۰ راسی دامپروری و طرح‌های کشاورزی مورد بررسی قرار گرفت که در راستای کمک به رفع موانع تولید مقرر شد از طریق بانک‌های عامل و دستگاه‌های مرتبط تسهیلات و مساعدت‌های لازم ارایه شود.

او با اشاره به رسمی شدن مرز‌های سومار، شوشمی و شیخ صله ضرورت تسریع در تکمیل زیرساخت‌های مرز رسمی سومار را مورد تاکید قرار داد.

۳۵۰ کامیون صادرات کالا از طریق مرز سومار صورت می‌گیرد

حشمت رضایی سرپرست فرمانداری گیلانغرب نیز خواستار تسریع در اجرای اتصال مرز سومار به فیبر نوری شد و گفت: هم اکنون روزانه به طور میانگین ۳۵۰ کامیون صادرات کالا از طریق مرز سومار صورت می‌گیرد که تسهیل در امر تردد کامیون‌ها به لحاظ ممانعت از وقفه در امر صادرات توسط برخی دستگاه‌های مستقر در مرز با آسیب شناسی مناسب و رفع برخی مشکلاتی نظیر استقرار پایگاه فوریت‌های درمانی، تقویت سیستم‌های مخابراتی، سامان دهی پارکینگ و استقرار پلیس گذرنامه در جهت تقویت زیرساخت‌ها ضروری است.

او  همچنین از اتخاذ تصمیمات لازم در خصوص مشکلات شهرک صنعتی گیلانغرب نیز در ستاد تسریع رفع موانع تولید خبر داد.

گفتنی است: معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه صبح امروز به اتفاق اعضای کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان کرمانشاه از پایانه مرزی سومار بازدید کرد و مسایل و مشکلات زیرساختی این پایانه را با حضور دستگاه‌های مرتبط مورد بررسی قرار داد.

باباخانی به اتفاق اعضای ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان از برخی واحد‌های تولیدی و صنعتی شهرستان بازدید و از نزدیک در جریان روند فعالیت و مسایل و مشکلات آن‌ها قرار گرفت.

انتهای پیام/ق

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.