سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پوشش ۹۰ درصدی دز اول واکسن کرونا در افراد بالای ۱۸ سال در خراسان رضوی

مسئول کمیته اطلاع‌رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: پوشش واکسیناسیون دز اول افراد بالای ۱۸ سال در خراسان رضوی از مرز ۹۰ درصد گذشت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد پهلوان مسئول کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: پوشش واکسیناسیون دز اول افراد بالای ۱۸ سال در دانشگاه علوم پزشکی مشهد به ۹۰.۱۱ درصد رسیده است.

او گفت: در حال حاضر ۷۲.۸۴ درصد از افراد بالای ۱۸ سال در مناطق زیر پوشش دز دوم واکسن را نیز دریافت کرده اند.

پهلوان گفت: در شرایط حال حاضر که مشهد و بسیاری از مناطق زیر پوشش در وضعیت آبی قرار گرفته اند بهترین زمان برای دریافت واکسن به شمار می‌رود و از  افرادی که تا کنون در این زمینه اقدامی نکرده اند می‌خواهیم برای حفظ سلامت خود و نزدیکانشان در اسرع وقت به مراکز واکسیناسیون مراجعه نمایند.

پهلوان گفت: بر اساس آخرین تصمیم وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی علاوه بر گروه‌های بهداشت و درمان، بیماران خاص و سالمندان، افراد بالای ۴۰ سال نیز می‌توانند برای دز سوم واکسن اقدام نمایند بنابراین تمامی افرادی که مشمول این برنامه هستند می‌توانند به مراکز واکسیناسیون مراجعه نمایند.

مسئول کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر ۸۶ بیمار در بخش‌های مراقبت ویژه مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری هستند.

پهلوان گفت: طی روز گذشته ۱۲۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا در مراکز درمانی این دانشگاه بستری شدند و همچنین در این مدت ۱۵۴ بیمار جدید نیز در مناطق زیر پوشش شناسایی شده اند.

او گفت: مراکز خدمات جامع سلامت منتخب کرونا همچنان فعال و به بیماران خدمات رسانی می‌کنند.

مسئول کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تا کنون بیش از یک میلیون و ۴۰۳ هزار تست از بیماران دریافت شده است و ۴۱۸ هزار و ۳۷۹ بیمار نیز شناسایی شدند.

پهلوان گفت: مردم باید بر روند فراگیر واکسیناسیون عمومی، توجه اکید مردم نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک طبی صورت و رعایت فاصله فیزیکی در اجتماع را همچنان مهمترین راهکار‌های پیشگیری از ابتلا به کرونا و به ویژه سویه جدید "اومیکرون" تداوم داشته باشد.

انتهای پیام//ف. ب.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.