سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش دی اکسید گوگرد در اراک در گرو عزم مردم و مسئولان

اراک تنها شهر آلوده شده با دی اکسید گوگرد است و کاهش این آلاینده به همدلی مردم و مسئولان نیاز دارد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، مرکز پایش آلودگی هوای استان مرکزی اعلام کرد: بنابر داده‌های به دست آمده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای اراک رشد محسوسی در نتایج دی اکسید گوگرد تمام ایستگاه‌های دارای سنجنده این آلاینده دیده شده است.


با افزایش غلظت دی اکسید گوگرد ناشی از سوخت مازوت در هوا، احتمال افزایش بروز اختلالات تنفسی نظیر تنگی نفس و تنفس صدادار یعنی خس خس کردن در بیماران آسمی و احتمال تشدید بیماری‌های قلبی یا ریوی در این وضعیت وجود دارد.

طبق داده‌ها اراک تنها شهر آلوده کشور با گاز آلاینده دی اکسید گوگرد حاصل از سوخت مازوت است که در نیروگاه حرارتی شازند سوخته می‌شود و کاهش این آلاینده به همدلی و عزم مردم و مسئولان نیاز دارد و باید مردم و مسئولان دست به دست هم دهند تا از این شرایط عبور کنیم.

به گفته مسئولان با توجه به کاهش منابع آبی و خشک و تشنه شدن زمین بارندگی‌های اخیر در زمین جذب شده و سبب شده آبی چشمگیر به سوی سد‌ها جاری نشود و سد‌ها همچنان تشنه آب باشند؛ بنابراین نیروگاه‌های برق آبی دیگر تولید برق نمی‌کنند و ناچار دیگر نیرورگاه‌ها  برق مورد نیاز را تامین کنند.

با این شرایط دو راه پیش روی نیروگاه هاست یا باید گاز بسوزانند و یا سوخت مایع مثل مازوت، اما با شرایط موجود و قرار گرفتن در فصل سرد و محدودیت گاز باید بین گازدهی صنعت از جمله نیروگاه و گاز خانگی یکی را انتخاب کرد که طبیعتا گاز خانگی در اولویت است.

پس نیروگاه چاره‌ای جز مصرف مازوت ندارد و برای اینکه نیروگاه از ناچاری خارج شود و بتواند گاز مصرف کند باید مردم به کمک بیایند و با صرفه جویی در مصرف گاز موجب شوند گاز نیروگاه هم تامین شود.

اما محیط زیست هم در این شرایط باید نظارت دقیق بر صنایع به خصوص نیروگاه شازند داشته باشد تا فلتراسیون انجام شده و همچنی بیش از نیاز مازوت نسوزاند تا با همدلی و همت مردم و مسئولان از این شرایط عبور کنیم.

انتهای پیام / ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.