سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با یکپارچه‌سازی نرم‌افزار‌های شهرداری مشهد:

هزینه‌ها به درآمد تبدیل می‌شوند

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد گفت: نرم‌افزار‌های شهرداری مشهد به منظور مدیریت هزینه‌ها و کسب درآمد پایدار، یکپارچه‌سازی می‌شوند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسین حسامی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد گفت: با توجه به مصوبه اخیر شورای شهر درخصوص یکپارچه‌سازی نرم‌افزار‌های شهرداری مشهد، در شهرداری حدود ۱۱۱ سامانه نرم‌افزاری داریم که خدمات مختلفی را ارائه می‌دهند.

او گفت: هزینه پشتیبانی و نگهداری این سامانه‌ها در سال حدود ۱۸ میلیاردتومان است، یکی از نگاه‌های کمیسیون برنامه، بودجه، فناوری اطلاعات و منابع انسانی شورای شهر، تبدیل هزینه‌ها به درآمد، آن‌هم درآمد‌های پایدار و کارآمد است؛ برهمین اساس باید به سراغ طرح‌هایی برویم که هزینه‌ها را بکاهد و درآمد‌ها را افزایش دهد.


بیشتر بخوانید


حسامی گفت: در بحث سامانه‌ها، شاهد توسعه‌های سلیقه‌ای هم هستیم؛ گاه دوایر اجرایی در شهرداری مشهد برای اقدامی خاص، درخواست سامانه می‌کنند، درصورتیکه این موارد ممکن است یکپارچه نبوده و ارتباطات و تعاملات مناسبی نیز نداشته باشند، با توجه به اهمیت و حجم کارای بالا، موضوع اولویت‌بندی موضوعات بسیار مهم بوده و نقش بخش خصوصی در این حوزه دیده نشده است.

او گفت: شهرداری مشهد و سازمان فاوا در حوزه نرم‌افزاری، هوشمندسازی و شهر الکترونیک، در کشور پیشروست و تجارب بسیار خوبی دارد، نرم‌افزار‌ها و سامانه‌های به‌روزی که در کل کشور، حتی پایتخت استفاده می‌شود، ابتدا در مشهد تجزیه و تحلیل و کدنویسی شده و زیر بار اجرا رفته و مشهدالرضا (ع) پرچم‌دار این حوزه است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد گفت: از طرح ارائه شده در جلسه علنی که به تصویب رسید، می‌توان نگاه ایجاد درآمد و کاهش هزینه هم داشت؛ مشهدمقدس از تجارب ارزشمندی برخوردار بوده که می‌توان به سایر کلانشهر‌های کشور در قالب بسته نرم‎‌افزاری مدیریت شهری صادر کرد.

حسامی گفت: براساس مصوبه شورای شهر مشهد، شهرداری مکلف شده در راستای یکپارچه‌سازی سیستم‌های نرم افزاری، ارتقا پدافند غیرعامل و کسب درآمد پایدار در این حوزه، نسبت به ارایه لایحه حداکثر ظرف مدت دو ماه از لازم الاجرا شدن مصوبه با رویکرد‌هایی مشخص اقدام نماید.

انتهای پیام//ف.ح.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.