سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روسیه:

المپیک نباید سیاسی شود

روسیه در واکنش به تحریم دیپلماتیک بازی‌های المپیک زمستانی پکن توسط آمریکا‏، تاکید کرد المپیک نباید سیاسی شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، روسیه روز سه شنبه در واکنش به تحریم دیپلماتیک بازی‌های المپیک زمستانی پکن توسط آمریکا‏، تاکید کرد المپیک باید از هرگونه سیاست بازی رها باشد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه با تاکید بر این که اقدام آمریکا در تحریم المپیک زمستانی پکن ورزشکاران آمریکایی را نیز از این رویداد محروم خواهد کرد، خاطرنشان کرد: ما بر این عقیده هستیم که مسائل المپیک باید به دور از هرگونه سیاسی کاری باشد.

 آمریکا با ادعا علیه وضعیت حقوق بشر در چین به ویژه سرکوب اقلیت مسلمان اویغور مستقر در منطقه شین جیانگ رسما تصمیم به تحریم دیپلماتیک بازی‌های المپیک زمستانی پکن گرفته و با این کار خشم چین را برانگیخته است و مقامات پکن این اتهام را بی‌اساس می‌دانند.

این نوع تحریم دیپلماتیک به این معناست که ورزشکاران آمریکایی می‌توانند در رقابت‌های المپیک ۲۰۲۲ پکن حضور داشته باشند، ولی هیچ یک از مقامات این کشور اجازه حضور در این دوره از بازی‌های زمستانی را ندارند.

در سال‌های اخیر اختلافات سیاسی میان چین و آمریکا بالا گرفته و مقامات واشنگتن مدام به دنبال راهی برای مقابله با پکن هستند. این اختلافات در دوران دونالد ترامپ به اوج خود رسید و علی رغم پیش بینی‌ها در زمان ریاست جمهوری جو بایدن نیز ادامه پیدا کرد و حتی در برخی موارد تشدید شد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۷:۱۹ ۱۶ آذر ۱۴۰۰
ورزشکارای هر کی المپیک رو به بهانه های غیر منطقی تحریم کنه فورا باید با یه ملیت دیگه بیان المپیک