سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پرورش درخت اوکالیپتوس در قصرشیرین

محیط زیست و عرصه‌های طبیعی شهرستان قصرشیرین برای پرورش گونه درخت اوکالیپتوس ظرفیت مناسبی دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، کولانی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه در دیدار با فرماندار قصرشیرین اظهار کرد: اوکالیپتوس یک درختی است که نگهداری آن هزینه بسیار کمی داشته، ولی رشدی سریع دارد که گیاه، برگ و ساقه‌ی آن مورد استفاده قرار می‌گیرد.
وی با بیان اینکه باید توسعه و کاشت گیاهان دارویی و همچنین زراعت چوب با کاشت درخت اوکالیپتوس را در منطقه مد نظر قرار دهیم، افزود: برای گسترش کاشت درخت اوکالیپتوس نیازمند سرمایه گذاری و حمایت در این زمینه هستیم و ایجاد منطقه آزاد هم در این راستا یک ظرفیت بزرگ برای حمایت از کاشت این گونه درخت و تولیدات آن است.

او تاکید کرد: منطقه بیستون پارس در شهرستان قصرشیرین کاشت محصول اوکالیپتوس را شروع کرده که اقدام بسیار خوبی است و جنبه اشتغال زایی آن نیز نمود زیادی دارد و می‌تواند باعث ایجاد اشتغال پایدار در منطقه و به خصوص برای قشر عشایر شود.

کولانی ادامه داد: فضا‌های سبز و جنگلکاری سطح شهر قصرشیرین نیز یک ظرفیتی است که باید توسط شهرداری برای کاشت این گونه مورد توجه قرار گیرد و اگر شهرداری نتواند از این ظرفیت برای گسترش فضای سبز استفاده کند باید بخش خصوصی وارد کار شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه بیان داشت: باید در نخلستان ورودی شهر که در عرصه منابع طبیعی واقع شده گونه‌های رو به انقراض مناطق گرمسیری را در نهالستان کشت و در این منطقه بکاریم که اعتبار انجام این کار تامین شده است.

او با توجه به حضور عشایر و کوچ آنه در این فصل از سال در مناطق قشلاق افزود: تدابیر لازم برای جلوگیری از ورود عشایر غیر مجاز به منطقه باید لحاظ شود.

حمایت لازم برای کاشت درخت اوکالیپتوس انجام می شود

مرادعلی تاتار فرماندار قصرشیرین نیز در این دیدار گفت: مجموعه منابع طبیعی یک کار سنگینی بر عهده دارد و ما از اجرای طرح‌های منابع طبیعی در شهرستان استقبال می‌کنیم.

او افزود: اگر کشاورزان ما به جای نی زار، اوکالیپتوس کاشت می‌کردند هم اکنون شرایط به گونه‌ای دیگر بود از این رو ما حمایت لازم را برای کاشت درخت اوکالیپتوس به عمل خواهیم آورد.

تاتار بیان داشت: شهرداری باید از طرح توسعه پارک‌ها استقبال کند، زیرا باعث توسعه شهر می‌شود ضمن اینکه منابع طبیعی، حفاظت و توسعه آن خدمت به بشر و محیط زیست است که باید در هر شرایطی از آن حمایت کرد.

گفتنی است:۷۴ درصد مساحت استان کرمانشاه معادل یک میلیون و ۷۱۶ هکتار را جنگل و مراتع تشکیل می‌دهد که حدود ۶۰۰ هزار هکتار آن جنگل و مابقی مرتع است.

انتهای پیام/ق

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.