سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پادکست تیزبین؛

از نگرانی‌ها و گسترش فقر تا نشست هند و روسیه در مورد وضعیت جاری افغانستان

شما می‌توانید آخرین و جذاب‌ترین اخبار روز افغانستان را هر روز بعد از چاشت در پادکست تحریریه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان بشنوید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، افغانستان این روزها آبستن تغییرات مهم و سریع می باشد. در این گزارش کوشش گردیده تا مهم ترین تحولات افغانستان تقدیم مخاطبان تحریریه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان شود.

کمک به افغانستانی های نیاز مند تنها مسئولیت سازمان همکاری اسلامی نیست

سازمان همکاری اسلامی در واکنش به تشدید فاجعه انسانی در افغانستان، تصمیم به برگزاری نشست فوق‌العاده شورای وزیران خارجه سازمان همکاری اسلامی را گرفته است. سازمان همکاری اسلامی باید به کمک ۵۷ کشور مسلمان به نجات افغان ها بیاید، به ویژه زمانی که بقیه جهان آنها را در زمستان رها کرده اند. این سازمان گفته است افغانستان یک مشکل جهانی است که تنها با ابراز همبستگی مسلمانان قابل حل نیست مقیاس فاجعه در این کشور جنگ زده بسیار نگران کننده است

هند: وضعیت افغانستان پیامدهای گسترده یی برای آسیای مرکزی دارد

وزیر خارجه هند که در دیالوگ وزرای ۲ به اضافه ۲سخن می گفت، افزود اوضاع افغانستان پیامدهای گسترده دارد و آسیای مرکزی نیز از این قاعده مستثنی نیست. اس جیشنکر، وزیر امور خارجه هند، می گوید وضعیت افغانستان پیامدهای گسترده ای برای منطقه آسیای مرکزی دارد. قرار است نشست در مورد افغانستان بین روسیه و هند برگزار شود، گفته میشود کشور از ایران برای اشتراک در این نشست نیز دعوت شده است.

صادرات متامفتامین (شیشه) از افغانستان یک چالش جدی است

دولت طالبان وعده داده است که به صنعت مواد مخدر رسیدگی کند و با آن مقابله کند، اما سقوط احتمالی اقتصاد افغانستان و کمبود کمک های بین المللی می تواند به تولید غیرقانونی متامفتامین کمک کند دیوید منسفیلد محقق و اقتصاددان اجتماعی معتقد است کاهش هزینه های تولید بیشتر این ماده به طور مستقیم از گیاه، منجر به فراوانی ناگهانی آن خواهد شد. عنصر کلیدی برای ساخت متامفتامین افدرین است که از گیاهی به نام افدرا که در کوهستان های افغانستان رشد می کند بدست می آید هنوز مشخص نیست که چگونه قاچاقچیان مواد مخدر افغانستان متوجه شدند که این گیاه بر روی کوه هایی کشورشان رشد می کند

گفتگوی وزیر تحصیلات عالی طالبان با مقام‌های پاکستانی

وزیر تحصیلات عالی طالبان در اسلام‌آباد با مقام‌ها پاکستانی درباره همکاری دوجانبه در زمینه آموزش و پژوهش گفتگو کرد.
عبدالباقی حقانی امیدوار است موافقت پاکستان را برای دادن بورسیه و جذب دانشجو از افغانستان را جلب کند. قبل از این افغانستان به کشورهای آسیایی، اروپایی و آمریکایی دانشجو میفرستاد.

کرسی افغانستان در سازمان ملل در اختیار سفیر دولت پیشین باقی خواهد ماند

سازمان ملل رسما تصویب کرد که کرسی افغانستان و میانمار در اختیار نمایندگان حکومت های پیشین این دو کشور باقی خواهد ماند. غلام محمد اسحاقزی به عنوان نماینده دایم افغانستان در سازمان ملل ابقا شد. اسحاقزی خواهان تحریم های سنگین بر دولت فعلی افغانستان است. حکومت فعلی افغانستان سهیل شاهین را به عنوان نماینده دایم خود در سازمان ملل معرفی کرده بود. وزارت خارجه افغانستان تصمیم کمیته اعتبار سنجی سازمان ملل را منصفانه و بر اساس اصول ندانست. وزارت خارجه ابراز امیدواری کرده تا به زودی حق افغانستان در سازمان ملل به این کشور داده شود تا به گونه موثر مشکلات مردم افغانستان را حل کنند و با جهانیان بطور مثبت تعامل کنند.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.