سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارائه آموزش‌های حفاظت از خاک به دانش آموزان شوشتری

کارگاه آموزشی حفاظت از خاک از سه منظر عمران، محیط زیست و کشاورزی برای دانش آموزان شوشتری برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، بهروز نجاتی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شوشتر گفت: کارگاه آموزشی به مناسبت روز جهانی خاک و هفته پژوهش و با مشارکت و همکاری مرکز تحقیقات گیاهان گرمسیری و نیمه گرمسیری دانشگاه آزاد اسلامی و اداره حفاظت محیط زیست و آموزش و پرورش شوشتر در سه حوزه عمران، محیط زیست و کشاورزی در دبیرستان دخترانه غیرانتفاعی نیکان برگزار شد.

او بیان داشت: در این کارگاه آموزشی ابتدا کورش پورمحمدی، عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی شوشتر به معرفی خاک و طبقه بندی آن و تشریح اجزای مختلف خاک، نحوه تشکیل و اهمیت حفاظت از خاک پرداخت.

نجاتی افزود: راحیل سهیلی پور کارشناس این اداره، از منظر محیط زیست در مورد آلودگی خاک، معرفی آلاینده‌های خاک، آلودگی خاک به فلزات سنگین، آلودگی خاک با سموم شیمیایی، تاثیرات آلاینده‌های خاک بر بافت خاک، اکوسیستم، آب و هوا و محصولات کشاورزی مطالبی ارائه داد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شوشتر تصریح کرد: زهرا خدارحم پور، عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی شوشتر، از منظر کشاورزی به اهمیت خاک و نیز معرفی محصولات تراژن وپیوند آن‌ها با محصولات ارگانیک یا ارگانوژنیک و نقش این محصولات در حفاظت از خاک پرداخت.

این مقام مسئول ادامه داد: برنامه نهالکاری با همکاری انجمن پویندگان محیط زیست و این اداره و کاشت ۱۰ نهال مثمر در محوطه مدرسه با مشارکت دانش آموزان از برنامه‌های جانبی و انتهایی این کارگاه آموزشی بود.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.