سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی خراسان شمالی:

سود بانکی بالا مانع رونق شهرک‌های گلخانه‌ای خراسان شمالی شده است

بهروز عربی گفت: سود بانکی بالا مانع رونق شهرک‌های گلخانه‌ای در استان کم برخوردار شده است به همین علت سرمایه‌گذاران از فضا‌های آماده واگذاری برای فعالیت کشاورزی کمتر استقبال می‌کنند.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  بهروز عربی مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی خراسان شمالی گفت : سود تسهیلات برای واگذاری قطعات شهرک‌های گلخانه‌ای در این استان ۱۴ درصد در نظر گرفته شده است که در این خصوص جزو استان‌های برخوردار تعریف شده است، اما فعالیت کشاورزی در این خطه که از نظر زیر ساخت‌های حمل و نقلی و سایر موارد ضعیف است باعث می‌شود که سرمایه گذاران انگیزه‌ای برای فعالیت در این فضا‌های تولیدی نداشته باشند.


بیشتر بخوانید 


او یکی دیگر از مشکلات برای جذب سرمایه گذار در بخش‌های تولیدی و به ویژه شهرک‌های گلخانه‌ای را نبود ثبات قیمت تجهیزات گلخانه‌ای عنوان کرد و گفت : سرمایه گذاران در این زمینه نیز دچار مشکلات مختلفی می‌شوند دست کم باید قیمت‌ها برای خرید سازه، سایر امکانات در نیمی از سال ثابت بماند تا آنان با چالش رو به رو نشوند.

او گفت: کشاورزان خراسان شمالی هر ساله از ناحیه حوادث مختلف از جمله خشکسالی‌های پی در پی، تنش محیطی، تغییرات دمایی، بارش باران، تگرگ، سرمای دیر رس بهاره و سرمای زودهنگام پاییز خسارت‌های زیادی را متحمل می‌شوند که فعالیت بخش کشاورزی در گلخانه‌ها ریسک را بسیار کم خواهد کرد چرا که فضای بسته قابل کنترل است.

مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی خراسان شمالی گفت: ۸۳ قطعه در شهرک‌های گلخانه‌ای این استان آماده واگذاری به سرمایه‌گذاران برای فعالیت در بخش‌های مختلف کشاورزی در شهرستان‌های مانه و سملقان و اسفراین است که سود بانکی بالا مانع استقبال بخش خصوصی و سرمایه گذاران در این فضا‌ها شده است.

عربی گفت :  هم اینک یک شهرک گلخانه‌ای در مانه و سملقان، ۲ شهرک در شیروان و یک شهرک در اسفراین داریم .

او گفت : در مجموع در استان خراسان شمالی ۶ شرکت کشاورزی وجود دارد که از این تعداد ۲ مورد مربوط به مجتمع‌های دامپروری و چهار مجتمع شهرک‌های گلخانه‌ای است.

عربی مساحت کل شرکت‌های کشاورزی را ۵۷۵ هکتار عنوان کرد و گفت: از مجموع این میزان ۵۴۵ هکتار مربوط به شهرک‌های گلخانه‌ای و ۴۵ هکتار نیز مربوط به مجمتع‌های دامپروری است.

او ظرفیت تولیدی پیش بینی شده برای کل شرکت‌های کشاورزی در استان را ۶۷ هزار تن انواع محصول کشاورزی عنوان کرد و گفت : هم اینک در فضا‌های مورد بهره برداری بیش از ۵۰۰ تن محصول تولید می‌شود که تلاش می‌کنیم سایر بخش‌ها نیز با سرعت مضاعفی به مرحله تولید برسد.

انتهای پیام/ه 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.