سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رای گیری در مجلس نمایندگان آمریکا برای افزایش سقف بدهی‌های دولت فدرال

یک نماینده دموکرات مجلس آمریکا خبر داد این هفته ممکن است نمایندگان افزایش سقف بدهی ۲۸.۹ هزار میلیارد دلاری دولت را به رای بگذارند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، چاک شومر، رهبر دموکرات های کنگره اعلام کرد این هفته احتمالا نمایندگان طرح افزایش سقف بدهی های دولت فدرال از میزان فعلی که ۲۸.۹ هزار میلیارد دلار است را به رای گیری خواهند گذاشت. 

هنوز جزئیاتی از چگونگی رای گیری درباره افزایش سقف بدهی‌های دولت فدرال منتشر نشده است. جنت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا از کنگره خواست تا ۱۵ دسامبر (یک هفته آینده) در این زمینه اقدام کنند.

یک اندیشکده دو حزبی در آمریکا هشدار داده دولت بایدن ممکن است تا آخر ماه جاری میلادی برای بازپرداخت بدهی‌های خود با مشکلاتی مواجه شود که این امر می‌تواند اقتصاد آمریکا و به تبع آن اقتصاد جهان را با مشکلاتی مواجه کند.

استنی هویر، رهبر اکثریت دموکرات مجلس در یک کنفرانس خبری گفت: امیدواریم بتوانیم تا هفته آینده راه حلی برای مشکل پیدا کنیم.

دولت بایدن بار‌ها از دموکرات‌های مجلس خواسته بدون رای جمهوری خواهان سقف بدهی‌های دولتی را با استفاده از فرآیندی موسوم به مصالحه افزایش دهند.

دموکرات‌ها معتقدند افزایش بدهی‌های دولتی تا حد زیادی به خاطر سیاست‌های اشتباه دونالد ترامپ در کاهش مالیات‌ها و برخی تصمیم‌های دولت پیشین است؛ انتقادی که جمهوری خواهان به شدت آن را رد می‌کنند و آن را متوجه سوء مدیریت در دولت بایدن می‌دانند.

جمهوری خواهان مجلس آمریکا امیدوارند بتوانند برخی مخالفان افزایش سقف بدهی‌های دولتی از جمله میچ مک کانل را با خود همراه کنند.

یکی از نمایندگان مجلس آمریکا گفته این احتمال وجود دارد که دموکرات‌ها برای افزایش سقف بدهی آن را به طرح مجوز دفاع ملی برای تصویب در کنگره ضمیمه کنند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.