سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جشنواره بین المللی تصویرسازی صلح به روایت شعرای بزرگ ملی، برگزار می‌شود

نخستین جشنواره بین المللی تصویرسازی صلح به روایت شعر «سعدی»، «حافظ» و «مولانا» شعرای بزرگ ملی، با همکاری معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و به میزبانی شهر شیراز برگزار می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمدحسین انباردار سرپرست معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه در این خصوص توضیح داد: این رویداد فرهنگی و رقابتی از سوی معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز و دبیرخانه شهر خلاق برنامه ریزی و با حمایت و مشارکت معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و نیز کمیسیون ملی یونسکو برگزار شد.

او اظهار کرد: بهره گیری از ظرفیت‌های ادبی و فرهنگی کشور به ویژه در وادی هنر شعر که یکی از کهن‌ترین و اصیل‌ترین بخش‌های فرهنگی ملت ایران را تشکیل می‌دهد، به وضوح، عشق به انسان و نوعدوستی ذاتی ایرانیان را روشن می‌سازد.

 انباردار، توجه به ابیات و واژگان شعرای پارسی گوی را حاوی نوع خاص جهان بینی مبتنی بر صلح و دوستی و آشتی بین انسان‌ها به عنوان بارزترین موضوع در ایدئولوژی آنان دانست.

او، اشعار شعرایی همچون سعدی، حافظ و مولانا را از برجسته‌ترین این ابیات معرفی کرد و افزود: حتی شعرایی همچون فردوسی که بیشتر اشعاری در قالب شعر حماسی و جنگ و نبرد می‌سروده اند نیز از این جهان بینی مبتنی بر صلح و آرامش دور نبوده اند و در نشر و ترویج اندیشه صلح بین انسان‌ها سهیم هستند.

این مقام مسئول در دانشگاه با اشاره به چنین پیشینه فرهنگی و فکری در کشور ایران، انتخاب شهر شیراز به عنوان زادگاه و مدفن دو تن از بزرگترین شعرای شعر پارسی و میزبان نخستین جشنواره تصویرسازی صلح به روایت شعر سعدی، حافظ و مولانا را انتخابی هوشمندانه و کارشناسی شده برشمرد.

سرپرست معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه افزود: فراخوان این جشنواره فرهنگی، در تیر ماه سال جاری از سوی برگزارکنندگان این رویداد منتشر شد و طی مدت سه ماه، از ۳۹ کشور جهان، بیش از هزار اثر از ۲۴۶ هنرمند، به دبیرخانه این رویداد ارسال شد.

او ادامه داد: با توجه به اعتبار و جایگاه بین المللی این رویداد فرهنگی، از چهره‌های برجسته و شناخته شده بین المللی در زمینه‌های فرهنگی و هنری همچون «محمدعلی بنی اسدی»، «آرای ازبک» از کشور ترکیه، «کاظم طلایی»، «محمدرضا دوست محمدی» و «یلدا آزرمی» به عنوان هیات داوران این فستیوال استفاده می‌شود.

انباردار توضیح داد: برگزیده نخست این جشنواره مبلغ هزار و پانصد دلار جایزه و نیز دیپلم افتخار و مدال ویژه صلح و دوستی شهر شیراز را به دست می‌آورد و به نفرات دوم و سوم، به ترتیب ۹۰۰ و ۶۰۰ دلار به همراه دیپلم افتخار تعلق می‌گیرد.

او افزود: مراسم داوری و آئین اختتامیه این رویداد فرهنگی و هنری اواخر آذر امسال برگزار می‌شود و از آثار برگزیده، نمایشگاهی در شعبه ایرانی کمیسیون ملی یونسکو و سپس در مرکز سازمان یونسکو در شهر ژنو برپا می‌شود.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.