سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز دوره کارآموزی قضایی ۲۵ فارس

دوره ۲۵ کارآموزی قضایی با حضور ۳۰ نفر از کارآموزانی که پیش از این صلاحیت علمی و اخلاقی آنان مورد تأیید قرار گرفته بود آغاز به کار کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، ارسلان اشرافی معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان فارس گفت: تاکنون ۲۴ دوره کارآموزی در واحد آموزش کارآموزان قضایی فارس برگزار شده و ۶۵۰ قاضی به جامعه قضایی کشور وارد کرده‌اند.

او تصریح کرد: فارغ التحصیلان دوره‌های کارآموزی قضایی فارس از موفق‌ترین قضات کشور هستند که در استان فارس و استان‌های همجوار و سایر استان‌های کشور در منصب قضاوت و مسئولیت‌های قضایی مشغول خدمت هستند.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان فارس گفت: دوره بیست و پنج کارآموزی قضایی شامل ۶ پودمان و ۲۸ درس است.

او گفت: کارآموزان قضایی در طول دوره کارآموزی به صورت علمی و کارگاهی مطالب مورد نیاز را توسط قضات ارشد دادگستری فارس و اساتید صاحب نظر دانشگاه شیراز فرا می‌گیرند و با حضور در مراجع قضایی، یافته‌های علمی خود را به نحو عملی فراخواهند گرفت و در نهایت پس از موفقیت در آزمون‌های پودمان‌های شش گانه و نیز اختبار پایان دوره با ابلاغ صادره از سوی رییس قوه قضاییه به جامعه قضایی کشور خواهند پیوست.

او بر تقویت علم و دانش کارآموزان قضایی و نظم و انضباط در طول دوره آموزشی نیز تأکید کرد و گفت: کاروان علم حقوق با شتاب فراوان در حال گذر است و لحظه‌ای غفلت باعث خواهد شد که سال‌ها از این علوم عقب بمانیم؛ بنابراین مطالعه مداوم قوانین عام و خاص، نظریات مشورتی، آرای وحدت رویه، دکترین حقوقی و تحلیل‌هایی که بر قوانین نوشته شده است مورد تأکید است باید سعی شود که همواره علاوه بر تعهد، دانش قضایی و تخصص خود را ارتقا دهید.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.