سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اولین فیلم زامبی محور ایران در کردستان ساخته شد

فیلم کوتاه آرگون به کارگردانی شورش وکیلی کارگردان کردستانی به عنوان اولین فیلم زامبی محور ایران بعد از طی مراحل فنی و پست پروداکشن آماده نمایش شد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، شورش وکیلی کارگردان فیلم کوتاه آرگون اظهار داشت: فیلم فیلم کوتاه آرگون در ژانر وحشت و سابژانر زامبی قرار دارد روایت چند نفر است که در شهری زامبی زده در یک گاراژ متروکه پناه گرفته اند که با مشکلی مواجه می‌شوند و سعی در حل آن دارند.

 وکیلی با بیان اینکه این فیلم اولین فیلم زامبی محور ایران است، گفت: پدیده زامبی که بیشتر در فیلم‌های هالیودی به آن پرداخته شده در ایران برای اولین بار تولید شده و تلاش کرده این موضوع را بومی سازی کرده و از طریق لوکیشن‌های بومی و فرهنگ و زبان کردستان به این موضوع بپردازیم.

او یادآور شد: ژانر وحشت روز به روز در سینمای دنیا اهمیت بیشتری پیدا می‌کند و حتی اکثر جشنواره‌های بین‌المللی در دسته بندی‌های خود در بخش رقابتی جشنواره‌ها این ژانر را گنجانده اند.

این کارگردان کردستانی اظهار داشت: این ژانر در ایران محور واقع شده و فیلمسازان خیلی کم به سراغ همچین ژانری رفته اند که شاید سخت بودن و ریسک پذیر بودن این نوع فیلم‌ها در تولید و پس تولید باعث این امر شده است.

وکیلی افزود: این فیلم که با حمایت صندوق هنرمندان ساخته و در شهر سنندج فیلمبرداری شده است از لوکیشن‌های بومی و فرهنگ بومی کمک گرفته است و با زبان کردی رایج در این منطقه (کردی اردلانی) ساخته شده است این فیلم با مشکلات زیادی در روند تولید همراه بوده و طراحی صحنه و گریم سنگینی داشته و پست پروداکشن و جلوه‌های ویژه در این فیلم به دلیل حجم بالا طول کشید.

او بیان کرد: این کار، کار چالشی سختی بود، چون باید از لوکیشن‌هایی در شهر سنندج فیلمبرداری می‌شد که در راستای موضوع و فضای کار باشد و همین موضوع کار را سخت می‌کرد در همین راستا از تعدد لوکیشن‌های مختلفی در این فیلم استفاده شده و رج دادن این کار سختی فراوانی داشت.

انتهای پیام/م

برچسب ها: فیلم کوتاه ، کردستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.