سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زمین‌های کوچک‌مقیاس در مشهد مولدسازی می‌شوند

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد گفت: به‌منظور بهره‌وری از اراضی کوچک‌مقیاس در تملک شهرداری، مولدسازی این اراضی صورت می‌گیرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسین حسامی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد گفت: براساس مصوبه شورا و به منظور ارتقاء کارایی و بهره‌وری اراضی کوچک‌مقیاس در تملک شهرداری، مشارکت، فرآوری و مولدسازی این اراضی در دستورکار مدیریت شهری قرار گرفته است.

او گفت: یکی از مهمترین دارایی‌های شهرداری‌ها در کشور، زمین است و یکی از قالب‌های مشارکت در فعالیت‌های اقتصادی و یا پرداخت بدهی‌های شهرداری، واگذاری زمین و پروانه بوده که ارزش افزوده‌ای برای شهر و مدیریت شهری ندارد و لذا باید این اراضی مولدسازی و فرآوری شوند.


بیشتر بخوانید



رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد با تاکید بر لزوم پرهیز از خام‌فروشی زمین‌هایی که در تملک شهرداری است، گفت: اراضی در اختیار شهرداری‌ها دو دسته‌اند؛ یکی اراضی بزرگ‌مقیاس که عمدتا معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری شهرداری روی آن‌ها فعالیت و پروژه تعریف می‌کند و دیگری اراضی کوچک‌مقیاس.

حسامی گفت: درخصوص زمین‌های کوچک‌مقیاس اغلب کار خاصی نمی‌شود و بعضا در قالب تالار مبادلات املاک و مستغلات شهرداری، این اراضی با اضافه شدن پروانه به زمین، به متقاضیان واگذار می‌شو، برهمین اساس و به منظور ارتقاء بهره‌وری اقتصادی، مقرر شد شهرداری مشهد لایحه شیوه‌نامه مشارکت، فرآوری و مولدسازی زمین‌های کوچک‌مقیاس را با لحاظ رویکرد‌های مشخص و مدنظر شورای شهر، حداکثر ظرف مدت ۲ ماه از لازم‌الاجراء شدن این مصوبه، ارائه نماید.

 

انتهای پیام//ف.ح.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.