سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازار آهن منطقه ۱۸ تهران و مشکلاتی که آهن‌فروشان برای منطقه به وجود آورده‌اند

سرپرست معاونت ناحیه ۴ منطقه ۱۸ تهران به اعتراض کسبه بازار آهن شاد‌آباد درباره وجود زیاد افراد ساکن کانکس در این منطقه پاسخ داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،  چندی پیش فیلمی به باشگاه خبرنگاران جوان ارسال شد که یکی از کسبه محل منطقه ۱۸ تهران نسبت به کانکس‌نشینان بازار آهن شاد‌آباد، بهاران ۲، پشت بانک کار‌آفرین، راسته بانک ملت اعلام نارضایتی کرده بود و مدعی بود که این افراد با سد معبر در این محدوده، علاوه‌بر اینکه برای کسبه محل و اهالی منطقه مزاحمت ایجاد می‌کنند، از پرداخت مالیات هم فرار می‌کنند؛ چون مکان مناسبی برای شغلشان وجود ندارد.

علی مهدی، سرپرست معاونت ناحیه ۴ منطقه ۱۸ تهران درباره فعالیت کسبه بازار آهن به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: شهرداری تهران از دهه ۶۰ تصمیم گرفت که این منطقه را به عنوان بازار آهن، جایگزین مغازه‌هایی کند که پیش‌تر در مرکز شهر برای این کسبه وجود داشت.

وی ادامه داد: ما از فعالیت این کسبه در این منطقه ناراضی هستیم؛ چراکه فعالیت بازاریان برای این منطقه آسیب‌زاست، اما از دهه ۱۳۶۰ وزارت کشور، استانداری، فرمانداری و شهرداری تهران به این نتیجه رسیدند که بازاریان و تاجران آهن، در این منطقه فعالیت کنند.

مهدی افزود:، اما با گذشت زمان این تعهدی که شهرداری وقت تهران برای جانمایی فعالیت این کسبه درنظر گرفته بود، مشکلاتی برای این محل به وجود آورده است؛ بنابراین باید مدیریت شهرداری تهران برای جابه‌جایی بازار آهن اقدامات لازم را انجام دهد.

وی در پاسخ به پیام یکی از شهروندان مبنی‌بر اینکه فعالیت این کانکس‌نشینان غیرقانونی است، گفت: فعالیت این کسبه با جواز قانونی، پروانه و پایان‌کار صورت گرفته و از لحاظ قانونی صاحب این ملک هستند.

سرپرست معاونت ناحیه ۴ منطقه ۱۸ تهران گفت: تریلی‌هایی که آهن این بازار را جا‌به‌جا می‌کنند، به آسفالت این منطقه آسیب می‌زنند، منجر به ترافیک می‌شوند و هوای این منطقه را آلوده می‌کنند؛ به همین دلیل، وقتی به شاخص کیفیت هوا نگاه می‌کنیم، بعد از بازار، شادآباد بیشترین میزان آلایندگی را دارد.

وی در پاسخ به پیام یکی از شهروندان مبنی بر اینکه این افراد تاجران آهن هستند و از پرداخت مالیات فرار می‌کنند، گفت: این افراد مالیات می‌پردازند؛ چراکه روند پرداخت مالیات به گونه‌ای شده است که اگر فردی بخواهد از پرداخت آن فرار کند، به نفع سازمان شهرداری خواهد بود.

مهدی افزود: فردی که بدهی خود را در سال ۱۴۰۰ پرداخت کند، ۱۰ درصد عوارض خوش حسابی به او تعلق می‌گیرد، ولی اگر آن مبلغ را بخواهد برای سال ۱۴۰۱ پرداخت کند، علاوه‌بر اینکه مشمول تخفیف ۱۰ درصدی نمی‌شود، باید ۹ درصد دیر‌کرد به سازمان پرداخت کند. به این‌ترتیب، این کسبه مجبورند و نمی‌تواند از پرداخت مالیات شانه خالی کنند.


بیشتر بخوانید
خارج شدن ۱۰ هزار شغل پر سر و صدا و آلاینده از سطح شهر تهران


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۳:۵۹ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
به کدوم امکانات باید مالیات بدیم
ناشناس
۲۰:۴۳ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
این بازار آهنگرا خیلی دوره و کلی هزینه فقط برا رفت و آمدنش باید بدیم