سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اختصاص۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به بخش تولید استان همدان

معاون اقتصادی استاندار همدان از اختصاص۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به بخش تولید استان همدان خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،ظاهر پورمجاهد, معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان از اختصاص ۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به رونق تولید استان خبر داد و گفت: این تسهیلات کم‌بهره برای واحد‌های تولیدی واجد شرایط در سطح استان پرداخت می‌شود.

او در جلسه ویدئوکنفرانسی بررسی منابع بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه که در استانداری همدان برگزار شد، اظهار داشت: قریب ۳۲ هزار میلیارد تومان در سرفصل‌ها و ردیف‌های مختلف در منابع بند الف تبصره۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۰ اختصاص یافته که سهم استان همدان با کسر ۱۰ درصد حدود ۸۰۰ میلیارد تومان است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان افزود: این رقم بر اساس شاخص‌های نرخ بیکاری و نرخ مشارکت فعالیت‌های اقتصادی بین استان‌ها تقسیم شده که سهم همدان حدود ۳ درصد است.

 پورمجاهدبیان کرد: این تسهیلات کم بهره به واحد‌های تولیدی در حال احداث با پیشرفت فیزیکی بالا و برای شتاب بخشیدن به مراحل تکمیل و بهره برداری پرداخت می‌شود.

او ادامه داد: واحد‌ها از قبل شناسایی شده و رایزنی‌های اولیه نیز با بانک‌های استان برای اعطای تسهیلات فوق انجام شده است.

 معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان با بیان اینکه تسهیلات بهترین وام یارانه دار برای حمایت از تولیدکنندگان و طرح‌های سرمایه گذاری است، از دستگاه‌های متولی و بانک‌ها خواست نهایت تلاش خود را برای بهره مندی از این فرصت بکار بگیرند.

پورمجاهد گفت: رویکرد دولت افزایش سطح اشتغال و تولید است و پرداخت این تسهیلات می‌تواند موثر باشد.

او افزود: در سال‌جاری قریب ۲۰ هزار شغل در استان ایجاد کردیم که در سامانه رصد ثبت شده و برای سال ۱۴۰۱ با افزایش ۱۰ درصدی ایجاد ۲۲ هزار فرصت شغلی پیش بینی شده است.

در این جلسه ۳۱ استان کشور با حضورنمایندگانی از وزارتخانه‌ها و بانک‌های کشور به صورت مجازی حضور داشتند و استان‌های تهران، کرمانشاه، خراسان رضوی، کهکیلویه و بویراحمد، قم و خوزستان مشکلات و موانع موجود در جذب تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ را به نمایندگی از بقیه مراکز عنوان کردند.

منبع ایرنا

انتهای پیام/غ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.