سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

علی باقری در مصاحبه با «آنسا»:

در مسیر احیای برجام عقب‌نشینی نخواهیم کرد

مذاکره‌کننده ارشد ایران در مصاحبه‌ای با رسانه ایتالیایی اعلام کرد ایران از خواسته‌های خود در احیای توافق هسته‌ای عقب نشینی نخواهد کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان «علی باقری» مذاکره کننده ارشد ایران و معاون وزیر امور خارجه کشورمان در مصاحبه با خبرگزاری ایتالیایی «آنسا» اعلام کرد ایران از خواسته‌های خود در مسیر فعال سازی دوباره قرارداد هسته‌ای سال ۲۰۱۵ و لغو تحریم‌ها عقب‌نشینی نخواهد کرد، زیرا این آمریکا بود که در سال ۲۰۱۸ از توافق خارج شد، بنابراین واشنگتن باید گام نخست را بردارد.

باقری با غیرقانونی خواندن خروج آمریکا از برجام اعلام کرد حتی دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا هم معتقد است که خروج این کشور از توافق (به تصمیم دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا) اقدامی غیرقانونی بوده است. در مورد اروپایی‌ها آن‌ها نیز به تعهدات خود برای اصلاح اقدام آمریکا احترام نمی‌گذارند، یعنی با منطق تحریم‌های آمریکا که لطمات سنگینی به اقتصاد ایران وارد کرد مخالفت نکردند.

مذاکره کننده ارشد کشورمان با منطقی خواندن پیشنهادات ایران در وین گفت: «این پیشنهادات منطقی و مستدل هستند و می‌توانند به عنوان مبنایی برای مذاکره مورد استفاده قرار گیرند. جمهوری اسلامی به من اطمینان داده است به مذاکرات اعتقاد دارد و حتی به نتایج احتمالی «خوشبین» است با این حال نقض مکرر تعهدات سایر امضاکنندگان ایجاب می‌کند که ما دیگر ساده‌لوح نباشیم.»

باقری در پایان این مصاحبه نیز اعلام کرد ایران در این مذاکرات برنامه‌های خود را در قالب دو متن پیشنهادی، یکی با موضوع لغو تحریم‌های ظالمانه وغیرقانونی و دیگری با موضوع هسته‌ای به طرف مقابل ارائه کرد. در صورت پذیرش دو پیشنهاد قبلی که به طرف مذاکره کننده ارائه شده است، ایران پیشنهاد سوم را نیز ارائه خواهد داد.

دور هفتم مذاکرات احیای برجام میان ایران و ۴+۱ از هشتم آذرماه شروع و در ۱۲ آذر به پایان رسیده است. بر اساس اعلام پنج کشور دیگر هیئت‌های مذاکره‌کننده برای بررسی‌های بیشتر و رایزنی به کشور‌های خود بازگشته‌اند و هفته آینده نیز به اتریش برمی‌گردند.

براساس تحلیل‌های گوناگون ایران در این دور از مذاکرات جدیت خود را نشان داده است، اما  آمریکا که بعد از خروج غیرقانونی از برجام به طور غیرمسقیم بر مذاکرات تاثیر می‌گذارد تاکنون عملکرد مثبتی نشان نداده‌ و در حین مذاکرات حتی سناتور‌های این کشور اعم از جمهوری‌خواه و دموکرات خواستار اعمال تحریم‌های بیشتری علیه کشورمان شدند.

دور ششم مذاکرات وین روز جمعه به پایان رسید و طرف‌ها برای مشورت با پایتخت‌هایشان گفتگو‌ها را متوقف کردند. این دور از مذاکرات قرار است روز پنچشنبه مجددا از سر گرفته شود. ایران دو سند پیشنهادی درباره گام‌های بازگشت به برجام ارائه داده، اما تروئیکای اروپایی این پیشنهادات را سختگیرانه خوانده است. علی باقری مذاکره کننده ارشد کشورمان تاکید کرده که پیشنهادات ایران براساس متن توافق برجام تدوین شده است و از لحاظ حقوقی معتبر است. مقامات کشورمان تاکید دارند که در صورت رفع همه تحریم‌های مغایر با برجام ایران هم حاضر است محدودیت‌های هسته‌ای ذیل برجام را بپذیرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸۶
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۲:۴۵ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
با برجام یا بدون برجام اسرائیل باید نابود شود با بمب اتمی کار یک سره می شود
ناشناس
۰۸:۳۳ ۱۶ آذر ۱۴۰۰
شما اول وی پی ان خودتو خاموش کن بعد بیا با هم حرف میزنیم
ناشناس
۱۷:۲۹ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
دولت داره از طرفی به اقتصاد و تولید داخلی سروسامان میده. و از طرفی هم پای برجام که 8 سال مردم را گروگان گرفته، با قدرت وایساده. که بعد بعضی ها بهانه نیاورند. به این می گویند دولت گوگولی و مگولی خوشگل.
آریا بوذرجمهری دجال ⚡
۰۸:۴۹ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
وایی واییهع یه درصد فکر کن آمریکا تحریم ورداره
ناشناس
۰۷:۵۶ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
فقط گول هیاهوی روزنامه ها را نخورید مخصوصا نیویورک تایمز بر اساس برنامه هاتون پیش برید و با قدرت بدون کوچکترین عقب نشینی از حقوق ملت ایران و بدون هیچ باج دادنی کار رو جلو ببرید جناب آقای کنی ما هر زجری بود کشیدیم و داریم میکشیم حداقل ته کار بدونیم بابت این همه مصیبت که کشیدیم چی گیرمون اومده اگر قراره باج بدید همون بهتر که توافقی نباشه البته به شرطی که باج ندادن به غرب موجب باج دادن به چین و روسیه نشود چون اگر قراره اقتدار در برجام منتهی به کمر خم کردن و باج دادن به چین و روسیه باشه همون بهتر که به آمریکا باج بدید حداقل اونا میدوشن و میخورن ولی چین و روسیه خاک کشورمون رو به توبره خواهند برد میکشند و میخورند
ناشناس
۰۷:۴۶ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
اگه برجام تصویب بشه یا نشه و یا همه تحریمها هم برداشته بشه هیچ فرقی برای مردم نداره چون مملکت دزد زیاد داره.مملکتی که مسئولینش به فکر مردم نباشن هیچ وقت درست نمیشه
ناشناس
۰۷:۴۱ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
خدایی اگر میبینید نمیشه و به توافق نمیرسید نروید با هر بار رفتن شما تورم میره بالا نمونه دلار از ۲۷به ۳۰ هزار رسید مرعات مردم کنید
پاینده
۰۷:۲۴ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
با سلام ایران قدرت مند باید در مقابل شیاطین بین المللی وشیطنک های وطن فروش باقدرت عمل نماید والسلام.
ناشناس
۰۷:۱۵ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
میگوییم میخواهند به ما زور بگویند و ما را از حقوق مسلم دفاعی و علمی و اقتصادی خودمان محروم کنند باید مقاومت کنیم ، می گوید من فقط قیمت مرغ و دلار سرم می شود باقی ماجراها را فهم نمی کنم !!! یا نمی فهمد یا خودش را به نفهمی زده است
ناشناس
۰۰:۵۶ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
بخدا اینها با ما بازی میکنند ول کنید میخواهند التماس ما ببیند به هیچ عنوان با ما کنار نمی آیند ما توکشورمان نعمت های خدادادی غنی هستم فقط اگر مدیریت قوی باشد مامانها تحریم میکنم اونها به ما احتیاج دارند نه ما خواهش ول کنید
ناشناس
۱۸:۰۳ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
بمب اتم برای نابودی اسرائیل و هر دشمن دیگری نیاز هست قدرت منطقه فقط ایران است وسلام
ناشناس
۰۰:۴۶ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
کاسبان دلار دارن فشار میارن که ایران به دشمن امتیاز بده تا دوباره دلار رو با برجام افزایشی کنن.
کاسبان برجام کاسبان دلار هستن
مرگ بر آمریکا
۰۰:۰۷ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
یه بمب اتمم نمیتونید بسازین آقا گفتن استفاده از بمب اتم حرام است داشتنش که حرام نیست استفاده از چاقو جهت قتل حرام است ولی داشتن چاقو در خانه که جرم نیست شاید یه دزد به خانه (کشور) با چاقو حمله کرد ما باید دست خالی باشیم منطقی نیست ((فرزند کمتر زندگی بهتر)) هم منطقی نبود که اجرا شد واز خداوند طلب عفو کردیم
ناشناس
۲۱:۱۶ ۱۴ آذر ۱۴۰۰
باشد
ناشناس
۲۱:۱۱ ۱۴ آذر ۱۴۰۰
این علامرضا قلب مارو آتیش زد تو سرجوخه.
ناشناس
۲۱:۰۶ ۱۴ آذر ۱۴۰۰
یٰا مَنِ اسْمُهُ دَوٰآءٌ، وَذِکْرُهُ شِفٰآءٌ، یٰا مَنْ یَجْعَلُ الشِّفٰاءَ فیمٰا یَشٰاءُ مِنَ الْأَشْیٰاءِ✔️
بهترین روش تقویت جامعه این است که امکانات دولت شبیه شرکت‌های ماشین سازی سایپا و ikco ماشین تولید کنند چون وقتی دولت ماشین تولید کند واقعاً مدرن باید باشد و قیمت آن هم 10 میلیون تومان. در حقیقت این طرح به نفع جامعه است. یعنی دولت امکانات تولید ماشین بهتر از مرسدس بنز باید داشته باشد. خب رقابت در کیفیت و قیمت سالم بیشتر می‌شود. وقتی دولت دستگیری میکند یعنی با امکانات بهتر کمک می‌کند آن وقت ثواب این عالی.
واقعاً انتظار از دولت این است که مبلغ یارانه و حقوق ها بیشتر شود. اگر مقصود مقبول بودن کمک باشد پس باید معلوم شود حقوق 15 میلیون نیز لازم شرعی است.
با حقوق 15 میلیون حساب کنید خرید یک خانه و ماشين برای یک خانواده چند سال میخواهد.
امیدواریم نظر خوانده شود و بودجه پیشرفت و توسعه فوق‌العاده بیشتر شود و دولت آن بودجه را مستقیم در روستاها و شهرها صرف کند. همچنین مجلس نیز برای مدرن سازی روستاها یک کار مستقل انجام دهد. به دلیل آنکه ثواب دارد. رسانه نیز تشویق کند.
برای کشاورزی درجه یک در روستاها و شهرها بودجه رایگان بدهید و پول آن را نگیرید.
به تحریم ها لج کنید و وام بدون بازپرداخت بدهید. شما بلد هستید و امکانات کمک دارید.
با توجه به تحریم ها آیا شما به بخشهای رفاهی نمره چند می‌دهید. نظر شما چیست. یک شهر فوق‌العاده پیشرفته می‌شود یک شهر معمولی مانده.
به تأمین رفاه و معیشت حقوق ها و یارانه ها شبیه آزمون های سازمان سنجش انتظار کمک هست.
آیا میدانید هرچه نظر باشد بهتر است از این که نباشد چون پیشرفت ها ادامه دارد و چاره آن تخصیص بودجه و هدایت بودجه برای عمران و آبادانی و اعلام نتیجه آن در رسانه است.
ناشناس
۲۰:۵۷ ۱۴ آذر ۱۴۰۰
عقب نشینی نکنید، شما می توانید!!!
ناشناس
۰۴:۵۵ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
شما می توانید؟ پس ما چی؟
ناشناس
۲۰:۳۲ ۱۴ آذر ۱۴۰۰
شکم سیرازگرسنه خبرنداره
ناشناس
۲۰:۲۵ ۱۴ آذر ۱۴۰۰
ای نروید بارفتن دلار ازمرز ۳۰ گذشت
ناشناس
۱۹:۵۰ ۱۴ آذر ۱۴۰۰
اگرراهکاری وجودداشته باشد ایران امریکارابه شورای امنیت کشانده و شکایت کند یادادگاه لاهه
؟
۱۹:۳۰ ۱۴ آذر ۱۴۰۰
ارزونی آی ارزونی کجایی کجایی ؟
ناشناس
۱۹:۲۹ ۱۴ آذر ۱۴۰۰
ملت رو معطل برجام کردید
ناشناس
۰۰:۵۳ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
احقاق حق معطلی هم دارد و باید امید وار بود که این معطلی ها نتیجه درست داشته باشند و باز باز غربیان بارشان را کج نکنند ، زیرا که بار کج به منزل نمی رسد.
ناشناس
۰۰:۵۴ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
شما طرح بهتری دارید ؟ بسم الله
ناشناس
۰۵:۰۳ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
خیلی نا موزون و فالش می خوانید.
Bakhtiyar Zagrosi
۱۹:۲۷ ۱۴ آذر ۱۴۰۰
تعهد تعهد است و بی تعهدی، بی تعهدی است و منافع هم منافع است اگر غرب قرار است بی تعهد و پیمان شکن باشد برای منافعش چرا ما نباشیم؟!
هر تعهد و پیمانی وقتی پذیرفته شد ممکن است به ضرر منافع کشورهایی هم باشد پس همه ملزم به اجرا هستند و سازمان ملل و آژانس هم ناظر و گر نه این دو هم شریک بد عهدی و پیمان شکنی کشورهای عضو خود هستند.
ایران نباید فریب بخورد و ساده بنگرد و بندی را اضافه کند که منافع در برابر منافع است اگر غرب بترسد که منافع ما مهمتر از رابطه با ایران است پس حتما ما و مسولان کشوری و لشگری هم منافع بهتر و بزرگتری چون ناوگان اتمی را به رابطه با غرب ترجیح میدهیم.
و در صورت منافع نگری و فریب،ما هم به حداقل نود درصد راضی میشویم.
ناشناس
۱۹:۲۰ ۱۴ آذر ۱۴۰۰
مگه اقای رییسی نگفت که اقتصاد رو به برجام گره نمیزنه ایشون که از اقای روحانی هم بدتر کردن و ایشون اصلا کلا مخالف برجام بودن و میگفتن جز اسیب چیزی نداره چه شده که در پی احیا این مضر هستند؟
s
۱۹:۲۰ ۱۴ آذر ۱۴۰۰
سلام رفراندوم برای اتخاذ تصمیم درست توسط احاد مردم
هر فرد حقشه که نظرشو بگه
کشور ما جمهوریه یعنی مردم یعنی تک تک ما حق داریم برای اینده کشور تصمیم بگیریم
تمام همه حق دارن نظر بدن
ناشناس
۰۸:۳۶ ۱۶ آذر ۱۴۰۰
خخخخخخخخخخخخخخخخخ
ناشناس
۱۹:۱۴ ۱۴ آذر ۱۴۰۰
ایران مقتدر
ایران سربلند
ناشناس
۱۸:۳۶ ۱۴ آذر ۱۴۰۰
ضرر و زیانهای ناشی از اعمال تحریم های حداکثری رژیم آمریکا و هم پیمانان وی از طریق اخذ تضمین و رفع تحریم ها، بایستی جبران شود. بر عهده گرفتن تعهدات حداقلی از سوی طرفهای مذاکره کمترین کاری است که آنها می توانند در جبران زیان های وارده به ملت ایران انجام دهند.
ناشناس
۲۱:۲۲ ۱۴ آذر ۱۴۰۰
کلی گویی چیه آخه ؟ راهکار بده چطوری از امریکا خسارت بگیریم
ناشناس
۰۰:۵۶ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
برای جبران خسارات نباید به حد اقل ها رضایت داد
ناشناس
۰۹:۴۶ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
بشین الان میاد بهت خسارت میده مردک کودن
ناشناس
۱۷:۵۹ ۱۴ آذر ۱۴۰۰
تیم گول خور و ساده نباشین،همین.
بختیاری
۱۷:۲۳ ۱۴ آذر ۱۴۰۰
حتی داشتن سلاح اتمی برای پدافند کیهانی جرم نیست پس تا راستی آزمایی برای رفع شدن همه تحریمها ،باج بیشتر ندهید و کوتاه هم نیایید.
ناشناس
۱۷:۵۱ ۱۴ آذر ۱۴۰۰
ما مسلمانیم و سلاح اتمی طبق آیین و دستورات الهی ما حرام است.تماااااااااااااااااااااااااااااااااااااام
ناشناس
۱۹:۱۷ ۱۴ آذر ۱۴۰۰
اقای مسلمانی که فرمودی حرام است اگر در بدترین وضعیت اسراییل بخواهد از همین حرام بر علیه ما استفاده کند فقط هاج و واج نگاه میکنی که اگه برا نگاه کردن فرصتی باشد پس همیشه 89 درصدو داشته باش تا لازم شد غنیش کن 90
ناشناس
۱۹:۱۸ ۱۴ آذر ۱۴۰۰
در جواب ۱۷.۵۱ کجای دین اسلام گفته داشتن صلاح کشتار جمعی حرام است اگر درست دین را بفهمید میفهمید که به کادگیری ان شاید حرام باشد ولی داشتن ان نه
علی
۱۹:۳۷ ۱۴ آذر ۱۴۰۰
البته در اسلام یک اصل هم داریم به اسم «تقیه» ، که طرف مقابل این رو هم بهتر از خود ما میدونه !!!
ناشناس
۲۰:۳۵ ۱۴ آذر ۱۴۰۰
در جواب این فردی که گفت حرام است اگر جنگ شد و زدند و چیزی برای مقابله به مثل نداشتیم چی می خای با موشک 500 کیلویی بزنی آمریکارو وقتی 500 هزار انسان بی گناه کشتن باید داشته باشی ولی از اون استفاده نکنی مثل بقیه کشورها یا باید خیالشون راحت نباشد که هر غلطی بکنند
ناشناس
۲۰:۳۸ ۱۴ آذر ۱۴۰۰
یجوری میگین پدافند کیهانی.انگار ناسا زیر مجموعه ایرانه.برادر ما هنوز توی زه پراید و اسلحه ۷۰ سال پیش کلاشینکف موندیم اونوقت شما از پدافند کیهانی حرف میزنی
ناشناس
۲۰:۵۶ ۱۴ آذر ۱۴۰۰
مطابق دین اسلام مسلمانان باید خودرا با بروزترین تجهیزات نظامی مجهز کنند .البته عقل سالم هم همین را میپذیرد .تا عاملی بازدارنده برای تهاجم دشمنان باشد.
ناشناس
۲۲:۲۸ ۱۴ آذر ۱۴۰۰
چ کلمه باحالی پدافند کیهانی...از کی یاد گرفتی پرفسور
ناشناس
۰۷:۳۹ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
ما مسلمان هستیم؟ چرا در سایر مسایلی همچون فساد، رانت، اختلاس ، دزدی و ... مسلمان نیستیم!!!؟؟؟
ناشناس
۰۹:۴۷ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
این پدافند کیهانی رو دقیقا از کجات درآوردی؟ بدبخت %٨٠ سامانه های پدافندی ما ساخت روسیه ست
ناشناس
۱۷:۲۲ ۱۴ آذر ۱۴۰۰
سلام و خسته نباشید
انشاالله موفق و پیروز شوید و اصلا کوتاه هم نیایید
قضیه ناموسیه
ناشناس
۱۷:۵۸ ۱۴ آذر ۱۴۰۰
زندگی مردم مثل شمع داره آب میشه فشار اومده چهار چرخ مردم زده بیرون تو فکر کردی بازی کامپیوتریه
ناشناس
۱۹:۲۲ ۱۴ آذر ۱۴۰۰
بله برا خیلی ها مثل بازی کامپیوتری هست ولی برا خیلی ها هم گرون تموم میشه نون بعضی ها تو تحریمه بعضی ها هم خونشون تو تحریم
ناشناس
۰۰:۴۲ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
تحریم و بدبختی ما بعد از برجام بود پس نون شما تو برجام است گویا
فکر کنم کاسب دلار باشی
ناشناس
۰۰:۴۹ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
کاربر گستاخ! تحریم ها و گرانی رو که شما با برجام به مردم تحمیل کردید آمریکا هم از برجام خارج شد حالا در جایگاه مدعی نشستید؟
برو دیگه خبری از کاسبی از برجام و دلار نیست
ناشناس
۱۷:۲۷ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
کاربر 17:58، زندگی مردم داره مثل شمع میسوزه، یعنی چی؟ یادت رفته امثال تو وسط خیابان برای همین برجام کمر تاب می دادید؟؟؟؟
بختیاری فرزند زاگرس مرکزی
۱۷:۱۸ ۱۴ آذر ۱۴۰۰
ایران اسلامی از همه تحریمها و خطرها عبور کرده یقینا با تلاش و هوشمندی بیشتر به قدرت و ابرقدرت تبدیل میشویم.
اینها هم که انرژی منفی میدن یا وطن فروشن یا کم کار یا بچه پولدار.
دانش پیشرفته اتمی را نباید فدای برداشتن فریبی بنام رفع تحریم کرد.
غرب فریبکار و پیمان شکن است چرا عده ای نمیخواهند بفهمند.
ناشناس
۲۱:۲۹ ۱۴ آذر ۱۴۰۰
ما نه وطن فروشیم و نه کم کارو نه بچه پولدار
واقع بین هستیم
شاید کم سن و سال هستی که اینطوری رگ گردنت متورم شده اما حلب روغن 5 کیلویی در سال 85 حدود 3700 تومان بود و امروز 92000 تومان یعنی 30 برابر
ما که سالهاست پشت سد تورم داریم درجا میزنیم اما اینکه شما از این سد بلند چطور پریدی و به پیشرفت و قدرت رسیدی رو بیشتر شرح بده
ناشناس
۱۷:۱۲ ۱۴ آذر ۱۴۰۰
شماکه رفتین مذاکره یادتون نره نمایده مردم رنج دیده هستین روز قیامت پاسخ گو باید باشین تمام تلاشتون روواسه احیا برجام انجام بدین.یاعلی
ناشناس
۱۹:۳۲ ۱۴ آذر ۱۴۰۰
احیای برجام که ما را محدود کند و به حقوق خود هم نرسیم؟
و یا تلاش برای رفع تحریم های ظالمانه منظورت هست؟
ناشناس
۰۰:۴۱ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
همه بدبختی ما از همین برجام بود متاسفانه
کارمند
۱۷:۰۲ ۱۴ آذر ۱۴۰۰
در مورد هزینه های ریالی بخشنامه های متعدد میاد که باید صرفه جویی کرد ولی در مورد هزینه های ارزی متاسفانه هیچ ملاحظه ای دیده نمیشود چرا هییت مذاکره کننده باید 40نفره در هتل کوبورگ اقامت داشته باشند چرا سفارت خانه های ما نباید مهمانسرا داشته باشند که این هزینه های گزاف به ملت تحمیل نشود واقعا چرا !؟چرا هییت مذاکره کننده باید 40نفری برن مذاکره ....!!!؟؟؟
ناشناس
۱۹:۰۸ ۱۴ آذر ۱۴۰۰
واسه دعوا رفتن خخخ
ناشناس
۱۹:۲۴ ۱۴ آذر ۱۴۰۰
چون شما وقتی معامله بلد نیستی مجبوری همه اقوامت رو ببری سر معامله اخرش هم کلاه سرت میره چون کاربلد سر کار نیست
ناشناس
۱۶:۵۱ ۱۴ آذر ۱۴۰۰
بابا بخدا این برجام هیچی نمیشه تحریم رو هم بر نمیدارن. ول کنید. تو تمام دنیا ضایع میشیم با این همه دنبال دشمن افتادن.
ناشناس
۱۷:۰۹ ۱۴ آذر ۱۴۰۰
نهایتش هم تحریمی رفع نشود به غنی سازی نود درصد میرسیم.
ایران را ایرانی میسازد البته ایرانی‌های باهوش و خوش غیرت.
ناشناس
۱۷:۱۹ ۱۴ آذر ۱۴۰۰
هیچ با غیرتی از گرفتن حقش ضایع نمیشه. همه که مثل وزیر قبلی نیستند.
ناشناس
۱۶:۴۹ ۱۴ آذر ۱۴۰۰
نه شما توافق میکنید نه اونا توافق . هممون سر کاریم
ناشناس
۱۶:۴۶ ۱۴ آذر ۱۴۰۰
زندگی مردم هم کشک
ناشناس
۰۰:۵۰ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
یادت هست تو جشن برجام دلار رو کنار هزاری می ذاشتی؟
ناشناس
۰۵:۱۶ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
شما از مردم هستید ؟ شما کشک دارید یا آغوز ؟ این کودک برجام فعلا به آغوز نیاز دارد
ناشناس
۰۷:۱۲ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
اتفاقا اینکارها برای "زندگی مردم " لازم است فقط کمی بصیرت و فکر می خواهد
ناشناس
۱۶:۳۸ ۱۴ آذر ۱۴۰۰
به این میگن قاطعیت
اگه ظریف و تیمش گاف نمیدادن الآن سال های قبل به خواسته هامون رسی
ناشناس
۱۶:۳۵ ۱۴ آذر ۱۴۰۰
دلار 30/000 تومان جلو دلار را بگیرید
ناشناس
۱۷:۳۱ ۱۴ آذر ۱۴۰۰
اتفاقا یکی از راههای مقابله با دلار 30000 تومانی،جلوگیری کردن از باجهای بیشتر در برجام است که در آن اقتصادمان را به معاهدات چپاولگرانه ای مثل FATF گره زدند.
ناشناس
۰۰:۴۴ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
کاسب دلاری که جو می دی؟
Bakhtiyari
۱۶:۱۰ ۱۴ آذر ۱۴۰۰
اگر تحریمها رفع شدند که هیچ، رفع نشدن. هم خروج از انپیتی nptو غنی سازی نود درصد و ساخت سلاح اتمی.
برای دفاع سیاره ای و پدافند کیهانی حتما به سلاح اتمی نیازمندیم.
ناشناس
۱۶:۴۳ ۱۴ آذر ۱۴۰۰
شما که سیر سیری ، از جانب خودت نظر بده . یه مشت پنت هاوس نشین که هیچ خبری از اقتصاد ایران ندارید و فقط گزافه گویی می‌کنید
ناشناس
۱۷:۱۲ ۱۴ آذر ۱۴۰۰
آفرین ،درود ،غنی سازی نود درصد و ساخت سلاح اتمی هیچ ایرادی ندارد یا رفع تحریم یا برنامه ایران به اوج و کمال برسد.
ناشناس
۰۰:۴۴ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
گزافه گویی رو تو می کنی که بعد برجام و فشار به مردم می خوای همون مسیر دوباره طی بشه
معلومه حسابی از دلار کاسب شدی
ناشناس
۰۵:۲۸ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
پاسخگوی 17:12 ؛ شما کانادا لم داده اید از جانب چه کسانی پارازیت می فرستید؟ مثلا شما از اقتصاد ایران خبر دارید و دلسوز مردم هستید؟ یا از آنجا مشغول سیاه نمایی و نشخوار بیانات اربابان غرب هستید؟ سیاهی لشکر نیاید به کار، یکی مرد جنگی به از صد هزار
ناشناس
۰۷:۱۳ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
شما که گرسنه ای در اینترنت معطل نباش برو سراغ کار
ناشناس
۱۶:۰۹ ۱۴ آذر ۱۴۰۰
جالبه منتقدین جدی برجام حالا میگن به هر قیمتی باید احیا بشه
عباس
۱۷:۰۹ ۱۴ آذر ۱۴۰۰
بله الان منتقدین هم درست میگویند. چون تا الان باج دادیم و هیچ نگرفتیم. الان که یه عده با شرف و وطن پرست واقعی سر کار آمدند، نوبت ماست که از حقمان دفاع کنیم و پیگیر للللللللللللللللللللللللللللللللللغغغغغغغغغغغغغغغغغغغغغغغغغغغوووووووووووووووووووووووو واقعی و فوری و بدون قید و شرط تحریمهای بی منطقی که (بیکفایت های قبلی) به خاطرش کلی باج دادند، بشویم و جلوی باج دادن بیشتر و حق خوری بین المللی را بگیریم.
الان که نوبت ماست بیخیال نمیشویم. تازه اگر بخواهیم برجام را لغو هم بکنیم، باید از طریق قواعد بین المللی عمل کنیم. بالاخره ما با آمریکای بی شرف و مستکبر و بی شعور و همچنین اروپاییان روباه صفت فرق داریم.
ناشناس
۱۵:۵۸ ۱۴ آذر ۱۴۰۰
چرا شفاف و صریح نمگین ک چی میخواستین ندادن اونا چی میخوان شما قبول نمیکنید .‌مسخره نکنین ملتد
ناشناس
۱۶:۵۲ ۱۴ آذر ۱۴۰۰
خودتان را به نفهمی نزنید. ایران برجام را پذیرفته بود و به تعهداتش عمل می کرد. قلدر اعظم در قالب دلقکی به نام ترامپ برجام را پاره کرد، موضوعی که عقلای قوم آنها نفی اش کردند و همچنان هم آن را اشتباه می دانند. حالا ایران در مقابل دعوت آنها پاسخ مثبت می دهد و به میز مذاکره بر می گردد به شرط اینکه آمریکا اشتباهی را که کرده بپذیرد و تحریم های ناجوانمردانه علیه مردم ایران را بردارد. اما حضرات غربی ها که خود را سرور و ارباب دنیا می دانند نه جسارت پذیرش اشتباه خود را دارند و نه چشم دیدن مردم ایران را. مصمم اند به هر شکلی شده حتی به قیمت نابودی مردم ایران حرف زور خود را پیش ببرند. شیر فهم شد؟ حالا چه خواهد شد و چه پیش خواهد آمد بحث دیگری است که به عوامل پیچیده بستگی دارد و اصلا به موصوع پرسش شما مربوط نمی شود.
ناشناس
۱۷:۱۴ ۱۴ آذر ۱۴۰۰
8 سال است که از این ننگ نامه گذشته و هنوز نمیدونی شفافیت قضیه چیه؟
با اعلام نظر این همه کارشناس داخلی و اساتید روابط بین الملل دانشگاه های مطرح کشور، هنوز خوابی؟
داداش فکر کنم یا یه جنس خوبی زدی که بعد از 8 سال بیدار شدی و دنبال شفافیت هستی و یا شاید هم این ترفند جدید شفافیت طلبی ، نوع جدیدی از ترفندهای عاشقان برجام در دولت جدید است.
در هر صورت خسته نباشی، برو ادامه خوابت را برو. برو عزیییییییییییییییییییزم.... برو
ناشناس
۰۵:۴۶ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
ملتد جان ، مشخص کنید ملتد اسم خانم هاست یا آقایان ؟ شما شفافیت می خواهید که چی بشه ؟ چرا این شفاف طلب ها همه در سخن سنگ ملت را به سینه می زنند ؟ اما در عمل ، سنگ بر سینه ملت می زنند؟ می خواهید شفاف نشانتان دهیم؟ ما رفع تحریم و رفع ظلم می خواهیم ، آنها تعویض شکل حاکمیت و شکل کشور می خواهند ، ما استقلال و دیانت می خواهیم ،آنها نوکر احمق ، ما عزت و شرافت می خواهیم آنها حقارت و ذلت ، ما رفع رفع استعمار و استحمار می خواهیم ،آنها تسلط استبداد و استکبار بر ما و قص علی هاذا
ناشناس
۰۵:۵۴ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
این موضوع شفافیت طلبی نه ازحامیان دولت فعلی است نه از دولت قبلی ، بلکه حربه جدیدی از دشمنان این آب و خاک است که به ایجاد تفرقه سعی در تضعیف کشور و نظام دارند اما متاسفانه برخی نا دانسته آب در آسیاب دشمن می ریزند ! بیداری و هوشیاری این دوستان را از یاور جانان استعانت می کنم