سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برنامه‌های بیماریابی HIV تحت تاثیر کرونا کاهش یافته است

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز گفت: برنامه‌های مختلف بیماریابی و طرح‌های دیگر نیز تحت تاثیر قرار گرفته است اگرچه سعی میشود زندگی به حالت عادی بازگردد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید محمد علوی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز در نشستی با حضور خبرنگاران گفت:ویروس کرونا برنامه‌های بیمار یابی سایر حوزه‌ها را تحت تاثیر قرار داده است، اگرچه در تلاشیم تا آن‌ها را دوباره فعال نماییم.

او افزود: از ۲۰ آبان تا ۲۰ آذر نیز کارزاری راه اندازی شده تا افرادی که رفتار پر خطر جنسی داشته اند حتما برای آزمایش مراجعه نمایند که تاکنون از ۹۷۱ نفر مراجعه کننده تست آزمایش «رپید» ۵ نفر مثبت شده است.

بر اساس اطلاعات وزارت بهداشت تخمین زده می‌شود در ایران ۵۴ هزار و ۸۵۰ بیمار hiv مثبت زنده وجود داشته باشد که از این تعداد ۲۲ هزار و ۶۸۵ تن شناسایی شدند.

این آمار برای خوزستان ۳ هزار ۱۲۶ نفر hiv مثبت زنده است که یکهزار و ۱۶۱ تن شناسایی شدند.

علوی در بخش دیگری از صحبت‌های خود تعداد افراد واکسینه شده در استان خوزستان را ۳ میلیون و ۲۵ هزار و ۱۳۶ تن دانست که ۶۰.۷ درصد تحت پوشش کلی قرار گرفتند و ۴۵.۷ درصد نیز واکسیناسیون کامل شدند.

این مقام مسئول در علوم پزشکی اهواز وضعیت آبی کرونا را به معنای رفع خطر ندانست، زیرا ممکن است با در نظر نگرفتن بهداشت وضعیت نیز خطرناک شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز همچنین گفت: شهر‌هایی زود‌تر از همه آبی شدند که رعایت اصول بهداشتی در آن‌ها کمتر بود و این مسئله باعث شده برای افرادی که قادر به بررسی نیستند، سوء تفاهم شود.

انتهای پیام/ن

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.