سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شنلی که شما را نامرئی می کند!

دانستنی هایی درباره گجت نامرئی کننده بدن که به تازگی توسط یک شرکت کانادایی رونمایی شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از فانتزی‌های هر آدمی چه در دوران بزرگ سالی یا کودکی این است که با خواندن یک ورد غیب شود، البته گاهی این فانتزی در دوران کودکی فراتر می‌رفت و دل‌مان می‌خواست با پوشیدن یک شنل خودمان را نامرئی کنیم و به جا‌های مختلف برویم. باید بگویم از آن جایی که علم هر رویای غیر ممکنی را ممکن می‎‌کند، به نظر می‌رسد که رویای غیب‌شدن هم تا حد زیادی به واقعیت نزدیک شده و شما می‌توانید با خرید یک شنل خودتان را غیب کنید. به تازگی کمپانی بیوتکنولوژیکی کانادایی Hyperstealth که چندین سال مشغول مطالعه، ساخت و آزمایش نمونه‌های آزمایشی گجت نامرئی کننده بدن بوده، بالاخره توانسته این گجت را در قالب شنل کوانتومی تولید کند. در مینی پرونده امروز زندگی‌سلام، نکاتی در همین باره مطرح خواهد شد.


بیشتربخوانید


از طراحی لباس نظامی تا شنل نامرئی کننده

Hyperstealth یک شرکت موفق طراحی استتار کانادایی است که تا به حال بیش از دو میلیون لباس نظامی و بیش از سه هزار وسیله نقلیه و جت جنگنده را تولید و در سراسر جهان عرضه کرده است. اما این‌بار انگار ایده پردازان این شرکت کانادایی خلاقانه‌تر عمل کردند و به دنبال رویا‌های کودکی خود به سمت تولید شنلی رفتند که انسان را نامرئی کند و مدعی شده اند که در این زمینه موفق بوده‌اند.

سازوکار عمل «شنل کوانتومی»
برای طراحی این شنل از قوانین انکسار نور در فیزیک کمک گرفته شده است. در آن از لنز‌های عدسی (lenticular) استفاده شده و این لنزها، پرتو‌های نوری را به نحوی منحرف می‌کند که در چشم بیننده نامرئی به نظر برسد، اما این همه ماجرا نیست. مخفی کننده کوانتومی ماده‌ای است که با خم کردن امواج نور به اطراف سوژه، هدف را کاملا مات می‌کند. این ماده نه تنها علایم بصری، مادون قرمز (دید در شب) و حرارتی شما را حذف می‌کند بلکه سایه هدف را هم از بین می‌برد. یعنی شما با پوشیدن این شنل نه تنها با دوربین‌های دید در شب دیده نمی‌شوید بلکه سایه خودتان را هم نمی‌بینید!

کاربرد‌ها و سناریو‌های استفاده

چتر نجات| چتر نجات نامرئی‌شونده شاید در نگاه اول کمی بدون استفاده به نظر برسد، اما فکر کنید که شما درون هواپیمای خود محاصره شده‌اید و کاری جز فرار با چتر نجات ندارید. از درون هواپیما با چتر نجات به بیرون می‌پرید و یکهو غیب می‌شوید. چتر نجات شما از مواد کوانتومی Stealth ساخته شده است و شما را از دید دشمن پنهان می‌کند. شما مواد کوانتومی Stealth را از چتر نجات می‌گیرید و آن را بالای سرتان پرتاب می‌کنید و اکنون هیچ حسگر بصری و چشم انسان شما را شناسایی نخواهد کرد بنابراین می‌توانید با خیال راحت در جنگل مخفی بمانید!

زیر دریایی| تا به حال به این فکر کرده اید که یک زیر دریایی وقتی روی آب هم می‌آید، مخفی باشد. کافی است شنل را روی زیر دریایی بکشید و زمانی هم که زیردریایی روی آب است از دید بقیه پنهان باشد.

ارتش نامرئی| داشتن ارتش تانک‌های نامرئی رویای کودکی هر پسر بچه‌ای بوده است. این که شما با ارتشی که دیده نمی‌شود به جنگ دشمن بروید واقعا هیجان انگیز است. در این جنگ دشمن فقط از روی صدای تیراندازی باید محل دقیق شما را تشخیص دهد و این کار برای او محدودیت‌های زیادی را ایجاد می‌کند و باید بگویم این اتفاق دیگر دور از ذهن نیست و اگر روی تانک‌ها شنل نامرئی بکشید، شما یک ارتش نامرئی خواهید داشت که فقط با صدای تیراندازی‌ها کمی قابل تشخیص است.

منبع: روزنامه خراسان 

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.