سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کلاهبرداران اینستاگرامی در البرز دستگیر شدند

فرمانده انتظامی البرز گفت: اعضای باند کلاهبرداران ایسنتاگرامی که خود را به جای بلاگرها، بازیگران و ورزشکاران معرفی و اقدام به کلاهبرداری می کردند در البرز دستگیر شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، سردار عباسعلی محمدیان، فرمانده انتظامی البرزگفت: در پی شکایت چند فرد و شرکت‌های معتبر به پلیس فتا البرز مبنی بر کلاهبرداری و جعل عنوان از این افراد موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا این استان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی البرز افزود: در تحقیقات تخصصی کارشناسان مشخص شد که این متهمان با شناسایی دنبال کننده‌های افراد معروف، خود را به نام ادمین آن‌ها معرفی و اقدام به اخذ تبلیغات از این فرد می‌کردند و مبالغ هنگفتی به جیب می‌زدند.

سردار محمدیان گفت: این متهمان با شناخت اجمالی که از افراد معروف سعی در اطمینان بخشی به دنبال کننده‌ها داشتند و با حساب‌های جعلی از آن‌ها مبالغ هنگفتی دریافت می‌کردند.

او افزود: این افراد پس از واریز وجوهات بلافاصله حساب‌ها را خالی و متوای می‌شدند که تاکنون ۱۳ نفر در این زمینه در یک عملیات منسجم دستگیر شده اند.

فرمانده انتظامی البرز گفت: متهمان دراعترافات خود تاکنون به پنج میلیارد تومان کلاهبرداری اعتراف کردند.

سردار محمدیان افزود: باتوجه به این که امروزه فضای کسب و کار بیشتر به سمت فضای مجازی هدایت شده می‌طلبد کاربران نسبت به تقاضای خود در این فضا دقت بیشتری داشته باشند و از صفحات اصلی و مطمئن اقدام به خرید کنند تا طعمه کلاهبرداران نشوند.

او دربخش دیگری از سخنان خود از دستگیری اعضای باند اسکیمری که در فضای اینستاگرام اقدام به تبلیغ خرید و فروش و کلاهبردرای می‌کردند، خبر داد.

فرمانده انتظامی البرز افزود: اعضای باند سه نفره با ایجاد چند صفحه مختلف در اینستاگرام اقدام تبلیغ فروش دستگاه اسکیمر و اجاره کارت‌های بانکی می‌کردند که توسط کارشناسان پلیس فتا شناسایی شدند.

سردار محمدیان گفت: این افراد علاوه بر فروش دستگاه اسکیمر تحت عنوان فروشنده دوره گرد اقدام به کپی کارت‌های بانکی مردم می‌کردند که تاکنون به ۵۰۰ میلیون تومان کلاهبرداری اعتراف کردند.

او افزود: تاکنون ۱۰۰ شاکی در این خصوص شناسایی و تلاش برای سایر مالباختگان نیز ادامه دارد.

فرمانده انتظامی البرزگفت: شهروندان ضمن دقت بیشتر در موقع خرید و وارد کردن رمز بانکی توسط صاحب کارت، به هیچ وجه رمز کارت بانکی را دراختیار دیگران قرارندهند و خود اقدام به وارد کردن آن درموقع خرید کنند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.