سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دیدار با خانواده شهید گیلانی فاجعه منا در رشت

نماینده ولی فقیه در گیلان و استاندار امروز با خانواده شهید گیلانی فاجعه منا در رشت دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان امروز (یکشنبه ۱۴ آذر ماه) همراه با اسدالله عباسی، استاندار و جمعی از مسئولان استانی با حضور در منزل شهید آیت الله مسلم قلی پور با خانواده این شهید گیلانی فاجعه منا دیدار کرد.

او با اشاره به سابقه و تجربیات ارزشمند علمی و دینی این شهید والامقام گفت: ویژگی‌های علمی این عالم شهید بر کسی پوشیده نیست و طلبه‌ای در حوزه علمیه نیست که از تألیفاتش بهره‌مند نشده باشد.

امام جمعه رشت دعای خیر مادر را ضامن خیر و صلاح فرزندان برشمرد و افزود: اعتبار و افتخار مادران هم موفقیت، پیروزی و عاقبت به خیر شدن فرزندان است.

اسدالله عباسی، استاندار گیلان نیز به جایگاه معرفتی شهید قلی پور اشاره کرد و گفت: بی شک آموزه‌های اخلاقی در نهاد خانواده، نقش موثری در تعالی و موفقیت‌های این شهید والامقام داشته است.

او افزود: فعالیت بی شائبه این شهید گیلانی و خانواده اش در امور خیر و دستگیری از مردم، الگو و رویکرد همه مدیران است.

استاندار با گرامیداشت یاد همه شهیدان فاجعه منا و نثار درود و صلوات به روان پاک آنان، پاسداشت یاد شهدا و ابعاد فاجعه منا را یک ضرورت دانست و تصریح کرد: تألیفات مختلف شهید آیت الله قلی پور در حوزه علوم دینی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و مایه افتخار گیلان و گیلانیان محسوب می‌شود.

در فاجعه خونین منا که در دوم مهر ماه ۱۳۹۴ مصادف با ۱۰ ذی الحجه و روز عید قربان در عربستان رخ داد ۴۶۱ نفر از حاجیان ایرانی به شهادت رسیدند.

شهید مسلم قلی پور متولد بخش رحیم آباد رودسر و از اساتید حوزه علمیه قم بود که در حادثه منا به شهادت رسید.

پیکر این شهید گیلانی فاجعه منا بعد از شناسایی و انتقال به کشور، روز جمعه ۱۱ دی ماه ۱۳۹۴ در قم تشییع و به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.