سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون محیط طبیعی حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی مطرح کرد؛

احتمال نزدیک شدن حیوانات وحشی به مناطق مسکونی وجود دارد

معاون محیط طبیعی حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: با توجه به تغییرات جوی و برودت هوا، امکان نزدیک شدن حیوانات وحشی به مناطق مسکونی برای دستیابی به غذا و پناه وجود دارد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،غنی پور معاون محیط طبیعی حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه نیرو‌های یگان و کارشناسان محیط طبیعی حفاظت محیط زیست استان همزمان با برودت هوا در آماده باش کامل قرار دارند، گفت: احتمال نزدیک شدن حیات وحش به مناطق مسکونی و روستایی برای یافتن غذا و پناه در روز‌های آتی وجود دارد.

وی افزود: براساس آموزه‌های دینی، عقیدتی و فرهنگی هرگونه رفتار خشونت آمیز با حیوانات امری مذموم و ناپسند بوده و در عین حال دخالت در نظم اکوسیستم‌ها و اجزای تنوع زیستی می‌تواند مشکلات اکولوژیک و تهدیدات زیستی، جمعیتی و رفتاری وحوش را به دنبال داشته باشد.

وی با اشاره به ممنوعیت هرگونه آسیب به حیات وحش و جرم انگاری مسئله در مراجع قضایی، از عموم شهروندان تقاضا کرد ضمن خودداری اکید از هرگونه غذارسانی بدون هماهنگی و کسب نظرات کارشناسی و مجوز سازمان حفاظت محیط زیست، از تماس با حیات وحش به دلایل آسیب‌های احتمالی به خود فرد و تنوع زیستی با توجه به مسائل اکولوژیک، رفتارشناسی و بیماری‌های مشترک من جمله آنفولانزای فوق حاد پرندگان، هاری و ... خودداری کنند.

وی در این زمینه از مردم خواست هرگونه مشاهده جانوران وحشی در جوار و یا داخل مناطق مسکونی و هرنقطه‌ای غیر از زیستگاه‌های طبیعی و همچنین تصادفات جاده، تخلفات شکار و صید و موارد مشابه را با شماره تلفن‌های ۰۴۱۳۳۳۴۳۵۱۳ و ۱۸۱۲ و ۱۵۴۰ و یا به نزدیکترین اداره یا پاسگاه حفاظت محیط زیست، اطلاع داده و به هیچ عنوان شخصاً نسبت به مدیریت مسئله اقدام نکنند.

معاون محیط طبیعی حفاظت محیط زیست استان با تاکید بر رعایت اصل حفاظت از امنیت زیستی و زیستگاهی حیات وحش و تشکر از مراجع محترم قضایی در برخورد قاطع با تخلفات مرتبط با حوزه تنوع زیستی و زیستگاه‌های استان گفت: امیدواریم روز به روز با ارتقای سطح دانش عمومی و افزایش مشارکت‌های مردمی در امر حفاظت و همکاری با کارشناسان و مامورین اجرایی سازمان، شاهد تغییرات اساسی در نگرش عمومی و به تبع آن بهبود وضعیت زیستمندان و زیستگاه‌های طبیعی استان باشیم.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.