سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرپرست سازمان داوطلبان هلال احمر مطرح کرد؛

جذب، هدایت و توزیع کمک‌های مردمی در بحران‌ها توسط هلال احمر

سرپرست سازمان داوطلبان هلال احمر از کمک‌های انسان دوستانه در پیک‌های کرونا خبر داد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان، وحید سلیمی سرپرست سازمان داوطلبان هلال احمر گفت: از ابتدای شیوع کرونا، با مشارکت جمعیت داوطلبین و تشکل‌های همکار با جمعیت هلال احمر، اقداماتی نظیر خدمات انسان دوستانه برای محلات کم برخوردار و حاشیه نشین شهری صورت گرفت. در ابتدای کار با بهره گرفتن از ظرفیت خیرین و موسسه‌های خیریه، نسبت به جذب نیرو‌های داوطلب، تامین اقلام بهداشتی و حفاظتی اقدام کردیم.

سلیمی ادامه داد: در این راستا با مشارکت بیش از ۲۶۲ هزار عضو و دواطلب جمعیت هلال احمر، بالغ بر ۲ میلیون ۵۴۸ هزار ساعت کار داوطلبی در قالب ۲ هزار ۸۴۵ مورد پروژه اقدام شد. از اقدامات صورت گرفته، حدود ۶ میلیون ۶۰۰ هزار نفر مردم از خدمات بهرمند شدند. بحث خدمات حمایتی مانند کمک هزینه دارو و درمان را اجرا کردیم که بالغ بر ۹۸ هزار مددجوی ما در قالب خدمات حمایتی بالغ بر ۹۳۰ میلیارد ریال از خدمات هلال احمر بهرمند شدند. توزیع ۵۷۵ هزار بسته معیشتی، ۹۱۵ هزار بسته بهداشتی، بهره‌گیری از ظرفیت پزشکان با اعزام ۷۶۰ کاروان‌های سلامت به حاشیه شهر‌ها و برپایی ۵۸۴ ایستگاه سلامت صورت گرفته است. همچنین ۶۷ واحد خون توسط داوطلبین اهدا شد.

گفتنی است؛ مردم می‌توانند با مراجعه به سامانه جامع اعضا و جمعیت هلال احمر، عضو داوطلبان شوند. پس از جذب آنها، با توجه به تخصص و نیاز‌های هلال احمر، فراخوان‌ها اعلام می‌شوند. تمامی افراد با هر تخصصی می‌توانند عضو داوطلب شوند.

سرپرست سازمان داوطلبان هلال احمر تصریح کرد: بر اساس قانون مدیریت بحران که مصوب ۱۳۹۸ است، سه وطیفه برای هلال احمر تعریف شده است. یکی از وظیفه‌های مهم، بحث جذب، هدایت و توزیع کمک‌های مردمی در بحران‌ها است. محدویت سنی در سازمان جوانان هلال احمر، برنامه ریزی می‌شود و برای جذب داوطلبین بالای ۳۵ سال تقسیماتی وجود دارد. پس از ثبت نام اولیه و جذب، لینکی برای داوطلبین ارسال می‌شود و آن‌ها می‌توانند آموزش همگانی و مخاطرات را فرا بگیرند. پس از این آموزش‌ها، داوطلبین می‌توانند آموزش‌های تخصصی هلال را پشت سر بگذارند. در پیک سوم کرونا که نیاز به پزشکان و مکان‌های فراوان وجود داشت، ما کمک فراوانی را انجام دادیم. در بحث سامانه ۴۰۳۰ ما نیرو‌های خود را به این سامانه معرفی کردیم تا به افراد در این امر کمک رسانی کنند.
انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.