سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون امور صنایع سازمان صمت خراسان جنوبی مطرح کرد؛

استفاده از گازوئیل و مازوت به عنوان سوخت دوم در فصل زمستان

حسن نژاد گفت: در فصل زمستان به دلیل افت فشار گاز، از مازوت و گازوئیل به عنوان سوخت دوم و جایگزین در صنایع استفاده می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، حسن نژاد معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی در خصوص استفاده از سوخت جایگزین برای صنایع گفت: هر ساله این اتفاق رخ می‌دهد و صنایع از سوخت جایگزین برای فعالیت استفاده می‌کنند.

او گفت: استفاده از گازوئیل و مازوت به جای گاز در فصول سرد سال که به دلیل افت فشار گاز رخ می‌دهد، امری است که هر ساله صورت می‌گیرد و صنایع باید در سامانه مربوطه که تحت نظارت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی است، ثبت نام کنند.

حسن نژاد گفت: عمده صنایعی که در فصول سرد از سوخت جایگزین استفاده می‌کنند شامل صنایع سیمان، فولاد، تایر و کوره‌ها هستند.


بیشتر بخوانید


معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: برخی از صنایع مانند سنگ بری نیازی به سوخت جایگزین ندارند و مقدار استفاده آن‌ها از گاز اندک است.

از متصل نشدن همه صنایع به شبکه گاز تا قیمت بالای گاز 

حسن نژاد معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی در خصوص گازرسانی به واحد‌های صنعتی استان گفت: همه واحد‌های صنعتی استان به شبکه گاز متصل نیستند.

او گفت: در برخی از موارد، تعدادی از صنایع به دلیل دوری از شبکه گاز و هزینه بالای گازکشی به شبکه متصل نشده اند، اما در صورتی که یک صنعت واجد شرایط گازرسانی باشد و این کار را انجام نداده باشد، سوخت دیگری به او تعلق نمی‌گیرد.

حسن نژاد در خصوص قیمت گاز تحویلی به واحد‌های صنعتی گفت: طبق بند ط تبصره ۱ قانون بودجه امسال، قیمت گاز تحویلی به واحد‌های فلزی و فولاد معادل ۳۰ درصد قیمت خوراک پالایشگاهی بر اساس خوراک صادراتی است و سایر واحد‌ها نیز ۱۰ درصد این مبلغ را برای گاز پرداخت می‌کنند.

معاون امور صنایع سازمان صمت خراسان جنوبی گفت: برای اصلاح این قیمت جلسات متعددی برگزار شده است، اما هنوز به نتیجه نرسیده است و امیدواریم در سال ۱۴۰۱ این قیمت اصلاح شود.

انتهای پیام/ س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.