سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای طرح هادی در ۵۴ درصد از روستا‌های بالای ۲۰ خانوار فارس

مدیر کل بنیاد مسکن فارس گفت: طرح هادی در ۵۴ درصد از روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان فارس اجرایی شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عطا الله زمانی مدیر کل بنیاد مسکن فارس از اجرای طرح هادی در ۵۴ درصد از روستا‌های بالای ۲۰ خانوار فارس خبر داد و افزود: طرح‌های هادی برای توسعه و محرومیت زدایی در روستا‌های استان اجرا شده است.

او اظهارداشت: هم اکنون برای ۱۰۰ درصد روستا‌های استان فارس طرح هادی تهیه شده و در ۵۴ درصد از روستا‌های بالای ۲۰ خانوار معادل یک هزار و ۲۶۴ روستا این طرح اجرایی شده است.

مدیر کل بنیاد مسکن فارس با بیان این که شاخص توسعه روستایی در این حوزه در استان فراتر از متوسط کشوری است، افزود: این طرح‌ها در ۲ هزار و ۳۳۸ روستای فارس تهیه شده است.

زمانی با بیان این که تصرف زمین‌های محدوده طرح‌های هادی روستایی یکی از مشکلات دست و پا گیر برای توسعه روستایی است، ادامه داد: اجرای قانون و خلع ید زمین‌های محدوده طرح‌های هادی باید با هماهنگی و هم افزایی همه دستگاه‌های مسوول دنبال شود.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس از مشارکت و همراهی دستگاه قضایی و نیروی انتظامی برای آزاد سازی این زمین‌ها تقدیر کرد و گفت: همه باید به محدوده طرح هادی روستا‌ها احترام بگذارند و آن را به عنوان سند توسعه ۱۰ ساله روستا بپذیرند، بنیاد مسکن در صورت تصرف زمین‌های حریم روستا و اراضی محدوده طرح هادی نمی‌تواند به واگذاری زمین اقدام کند و بزرگترین انگیزه ماندگاری روستاییان در روستا را از دست می‌دهد.

طرح هادی با هدف ساماندهی معابر و محیط روستایی در سطح کشور اجرا می‌شود و هدف آن زیباسازی محیط روستا‌ها و افزایش تردد گردشگران داخلی و خارجی به این روستا‌ها است.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.