سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار آذربایجان شرقی:

کاری کنید که هزینه‌های ساخت در نهضت ملی مسکن برای مردم کاهش یابد

استاندار آذربایجان شرقی گفت:کاری کنید هزینه‌های ساخت در نهضت ملی مسکن برای مردم کاهش یابد، چون از اقشار محروم و کم در آمد جامعه هستند، از طرفی هم منابع مالی دولت برای این موضوع مشخص است، اما نیاز به مطالعه هم دارد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،خرم استاندار آذربایجان شرقی گفت:برای سال ۱۴۰۱ باید توضیحات کاملی داده و رویکرد‌های خود را منطبق و هماهنگ کنیم، کاهش هزینه ها، احصاء نیاز‌های واقعی استان و ارجاع به دستگاه‌ها، تلاش برای بهره مندی صندوق ابلاغی توسعه، تلاش برای افزایش سهم استان از بودجه، بالفعل کردن صنایع پایین دستی، ماموریت مدیران اجرایی برای کسب رتبه‌های برتر در جذب اعتبارات، از اهداف و اولویت‌های ما خواهد بود.

اوبا بیان اینکه استان آذربایجانشرقی یکی از استان‌هایی است که برای سرمایه گذاری بسیار سخت و سنگین است و باید این مهم تسهیل شود، خاطر نشان کرد: در استان ما سختی جذب سرمایه گذاری کاملا مشهود است و باید این وضعیت را تغییر دهیم، و هماهنگی تنگاتنگ دستگاه‌ها در حوزه تولید می‌تواند وضع موجود را به وضع مطلوب تغییر دهد؛ و باید تلاش کنیم تا سرانه درآمد، اشتغال و بهره وری خانوار‌ها افزایش پیدا کند.

 آقای رحمتی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجانشرقی نیز گفت:بر اساس ابلاغیه وزارت راه و شهر سازی، شهر‌ها حداکثر پنج برابر محدوده شهری می‌توانند حریم داشته باشند، نظر کهریز از روستا‌هایی است که به شهر تبدیل شده و این تبدیل بخاطر نرخ رشد جمعیت بوده است.

اوگفت: بیش از ۱۱۰ هزار نفر ثبت نام کنندگان طرح نهضت ملی مسکن هستند که ۷۰ هزار نفر در شهر جدید سهند و شهریار اسکان داده می‌شوند، منابع زیر ساختی این‌ها شامل آب و برق و گاز در برنامه بلند کوتاه و میان مدت مورد بررسی قرار گرفته است و انتقال آب از ارس می‌تواند به نیاز‌های این بخش پاسخگو باشد.

اواظهار داشت: در حال حاضر شهر جدید سهند ۱۴۰ هزار نفر جمعیت دارد، اما در برنامه‌های ما برای ۲۱۰ هزار نفر برنامه ریزی شده است و می‌توان گفت هنوز این ظرفیت تکمیل نشده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجانشرقی افزود:آب ارس حدود چهار سال طول می‌کشد تا به تبریز برسد و برای همین منظور بحث تامین آب، مشکل جدی است و اگر بخواهیم با این نرخ رشد جمعیت استان مشکل مسکن حل شود باید انتقال آب ارس تسریع یابد.

در این جلسه موضوع راه دسترسی شهر صنعتی اسکو، الحاق ۷۷ هکتار زمین به شهر جدید سهند که از اراضی دولتی است برای تامین زمین‌های طرح نهضت ملی مسکن پیش بینی شده است و طرح‌های هادی نظر کهریزی، و شرفخانه مورد تصویب قرار گرفت.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
مردانی
۲۱:۴۲ ۲۹ دی ۱۴۰۰
متاسفانه بدلیل نامناسب بودن مسیرهای سهند به تبریز، عملا مردم استقبال نمیکنن برای زندگی در سهند چرا که اکثر افراد شغلشان در تبریز است و از این رو بدلیل بعد مسافت طولانی و مسیر بی کیفیت‌(قتل گاه) مردم رغبت نمیکنن تا ظرفیت این شهر جدید تکمیل شود.