سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرونای شدید، خطر مرگ را پس از بهبودی دو برابر می‌کند

نتایج یک پژوهش جدید نشان می‌دهد کرونای شدید خطر مرگ بر اثر کرونا را پس از بهبودی از بیماری دو برابر می‌کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه فوربز، نتایج یک پژوهش جدید نشان می‌دهد ابتلا به کرونای شدید می‌تواند خطر مرگ را در سال بعد از بیماری دو برابر کند.

بر اساس این پژوهش که نتایج آن در مجله پزشکی «Frontiers in Medicine» به چاپ رسیده است، افرادی که از کرونای شدید جان سالم به در برده اند، احتمال مرگ شان در سال بعد از این بیماری دو برابر بیشتر از افرادی است که علائم خفیف تری از کرونا را تجربه کرده و یا اصلا به کرونا مبتلا نشده اند؛ همچنانکه این پژوهش گفته است ابتلای شدید و جدی به کرونا می‌تواند آسیبی طولانی مدت را برسلامت افراد وارد کند.

محققان در این پژوهش دریافتند خطر مرگ پس از ابتلای شدید در بیماران زیر ۶۵ سال قابل توجه بود؛ به طوری که این افراد ۲۳۳ درصد احتمال بالاتری از مرگ را در مقایسه با افراد مبتلا نشده دارند. همچنین بنا بر این پژوهش، خطر فزاینده مرگ برای افراد زیر ۶۵ سال بیشتر از افرادی است که سنی بالاتر از ۶۵ سال دارند.

این تحقیق از سوی پژوهشگرانی از دانشگاه فلوریدا و بر اساس یک تحلیل از سوابق سلامت الکترونیکی ۱۳ هزار و ۶۳۸ بیماری به انجام رسید که به وسیله تست پی سی آر برای کرونا در سیستم بهداشتی دانشگاه فلوریدا مورد آزمایش قرار گرفتند و از بیماری بهبود یافته بودند.

بر اساس یافته‌های این محققان، اکثریت قریب به اتفاق بیماران - یعنی ۸۰ درصد از آن‌ها – از عوارضی مرتبط با کرونا مانند لخته شدن خون یا نارسایی تنفسی جان خود را از دست نداده اند؛ اما پس از آنکه ابتلای اولیه شان به پایان رسید، فوت کرده اند که این بدان معناست که مرگ آن‌ها ممکن است مرتبط با کرونا نبوده باشد.

این یافته‌ها همچنین نشان می‌دهد ابتلای شدید به کرونا به طور کلی به سلامت آسیب می‌رساند و بیماران را در برابر مشکلات حوزه سلامت آسیب پذیرتر می‌کند؛ به همین خاطر این پژوهشگران بر اهمیت جلوگیری از ابتلا به کرونای شدید از طریق واکسیناسیون تأکید کردند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۰
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۱:۵۶ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
من حقوق ۲ تومان میگیرم. یه عصب کشی و پر کردن و روکش شده ۶ تومان تازه نه جای قوی
کلا۴ ماه عقب افتاده ام
ناشناس
۰۸:۳۹ ۱۴ آذر ۱۴۰۰
مردم با درد و غصه از خواب بیدار میشن و با شرمندگی جلو خانواده روز رو سر می کنن و شب با ناراحتی از نداری و سر به بالین میذارن. که خدا باعث و بانیش را لعنت کند .پس شما دیگه هر روز با این خبرهای بد استرس و درد مردم رو صد چندان نکنید. خبرهای امید بخش بدهید به مردم. هر چند مردم ایران نفرین شده اند بخاطر ناسپاسی و باید تاوان پس بدهند.
ناشناس
۰۸:۳۸ ۱۴ آذر ۱۴۰۰
مقصر اصلی قتل عام کرونا همینان
ناشناس
۰۸:۰۹ ۱۴ آذر ۱۴۰۰
ما که نفهمیدیم چی شد؟!!
ناشناس
۰۷:۲۳ ۱۴ آذر ۱۴۰۰
بالاخره کرونا جدید یا شدید
ناشناس
۰۲:۰۴ ۱۴ آذر ۱۴۰۰
علت مرگ جونا،بی پولی و گرفتاری و خرجای بالا و ناامیدیه ،باید برا همه اینا جواب پس بدین...
ناشناس
۰۱:۱۰ ۱۴ آذر ۱۴۰۰
عزیز کلا کرونا دوساله امده کرونای جدید هم یک ماه نیست امده حتی دلتاشم یسال نیست امده بعد چطوری به همچین دستاوردی رسیدی خخخخخخخ من کلا حرفایی که امریکا و انگلیس و اروپا میزنند قد بال پشه هم اهمیت نمیدم چون هشتاد درصد چرت و پرته :)))
ناشناس
۰۰:۴۶ ۱۴ آذر ۱۴۰۰
این عوارض واکسن هست که بعد از یک سال آدم میکشه نه عوارض کرونای شدید حالا میدونن قراره یک سال بعد از واکسن تعداد مرگ میر بالا میره از حالا دارن ربطش میدن به کرونا شدید کسی که گرفته
ناشناس
۰۰:۴۶ ۱۴ آذر ۱۴۰۰
این عوارض واکسن هست که بعد از یک سال آدم میکشه نه عوارض کرونای شدید حالا میدونن قراره یک سال بعد از واکسن تعداد مرگ میر بالا میره از حالا دارن ربطش میدن به کرونا شدید کسی که گرفته
ناشناس
۰۰:۱۸ ۱۴ آذر ۱۴۰۰
اقا همه جاى دنيا بعد از اين سويه جديد ويروس دارن محدوديت هارو أضافه ميكنن شماها تازه داريد محدوديت هارو برميداريد و دانشگاه ها و مدارس رو باز ميكنيد؟!!!! اتريش داره قرنطينه كامل ميشه با اينكه همشون واكسن هاى معتبر فايزر و مدرنا و جانسون زدن! ماها كه يمش چرت و پرت روسى و چينى و كوبايى كه كشورهاى داغون شمال افريقا فقط ميزنن رو زديم! يكارى بكنيد!
ناشناس
۲۳:۵۶ ۱۳ آذر ۱۴۰۰
اقا تیتر را درست کنید شدید است یا جدید؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
۰۸:۰۵ ۱۴ آذر ۱۴۰۰
منظور کرونای شدید پژوهش جدیده . اینجا اشارتی به کرونای جدید امیکرون شده اما اشتباه چاپی یا اشتباه نویسنده مقاله یا اشتباه مترجم بوده است.روزگار خوش
ناشناس
۲۳:۲۵ ۱۳ آذر ۱۴۰۰
محاکمه ستاد شبه علمی کرونا
ناشناس
۲۲:۵۰ ۱۳ آذر ۱۴۰۰
واقعا خجالت اوره چقد ب مردم بیچاره استرس وارد میکنید ..ب اندازه کافی مردم استرس بیماری گرانی فقر وبیچارگی دارن
ناشناس
۲۲:۴۰ ۱۳ آذر ۱۴۰۰
یعنی فقط خدا لعنت کنه باعث و بانی کرونا رو
ناشناس
۲۲:۳۷ ۱۳ آذر ۱۴۰۰
خدایا دوبار کرونا گرفتم ی بارش پدرم درآمد
مرگ با این مریضی رو دور کن از همه
فقط فقط دوس دارم با شهادت تو راه کربلا برم
نه با کرونا خودت رحم کن
ناشناس
۲۲:۳۴ ۱۳ آذر ۱۴۰۰
کم گرفتاری داریم که شما هم مردم و می ترسونین
ناشناس
۲۲:۱۴ ۱۳ آذر ۱۴۰۰
خوب حالا که چی ؟?؟
ناشناس
۲۲:۱۲ ۱۳ آذر ۱۴۰۰
جدیدیاشدید؟
ناشناس
۲۲:۰۵ ۱۳ آذر ۱۴۰۰
همش خبر بد همش استرس مگ اینا خداین همونطور ک شدید گرفتن نمردن بعدشم با خداس..ایقد خبرای بد نذارید لطفا ب مردم استرس ندین گناه دارن