سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استفاده ۵۳ درصدی مردم مشهد از ماسک

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بر اساس بررسی‌های میدانی، ۵۳ درصد مردم مشهد در اماکن عمومی و سطح شهر از ماسک استفاده می‌کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  سیدجواد حسینی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به شیوع سویه جدید ویروس کرونا با نام اومیکرون در هشت کشور آفریقایی و احتمال شیوع آن در دیگر کشور‌ها گفت: از شهروندان تقاضا داریم با تکمیل واکسیناسیون همچنان بر استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و شیوه نامه های بهداشتی اهتمام ورزند.

وی با بیان اینکه با مشارکت خوب مردم، میزان واکسیناسیون کرونا به حدود ۹۰درصد در نوبت اول و ۷۰درصد در نوبت دوم رسیده است گفت: تا کنون ۸۵درصد دانش‌آموزان، نوبت اول و ۵۵درصد آن‌ها نوبت دوم واکسن کرونا و ۹۰درصد مادران باردار نوبت اول و ۵۴درصد آن‌ها نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در حال حاضر تمامی انواع واکسن‌های موجود در کشور در مراکز و پایگاه‌های زیرپوشش این دانشگاه نیز موجود می‌باشد گفت: پوشش واکسیناسیون در افراد بالای ۱۸سال به استثنای افرادی که معذوریت پزشکی دارند باید به بالای ۹۰ تا۹۵ درصد برسد تا در خصوص کنترل بیماری و کاهش موارد ابتلا و مرگ و میر به اطمینان خاطر برسیم.

 

انتهای پیام//ف.ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.