سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پلمب ۶ فروشگاه سم فروشی غیر مجاز در کازرون

مدیر جهاد کشاورزی کازرون گفت: در بازرسی ازفروشگاه‌های فروش سم کشاورزی در این شهرستان ۹ فروشگاه با تشکیل پرونده به تعزیرات معرفی و ۶ فروشگاه پلمب شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حمید رشیدی مدیر جهاد کشاورزی کازرون گفت: در بازرسی ازفروشگاه‌های فروش سم کشاورزی در این شهرستان ۹ فروشگاه با تشکیل پرونده به تعزیرات معرفی و ۶ فروشگاه پلمب شد.

او با تاکید بر اینکه سیاست این مدیریت، صیانت از حقوق مصرف کنندگان و حمایت از تولید کنندگان بخش کشاورزی است، افزود: فروشگاه‌های مذکور به علت عدم حضور مسئول فنی در فروشگاه، نداشتن پروانه تاسیس و عدم تمدید مجوز پلمب شدند.

این مقام مسئول تصریح کرد: هدف از بازرسی و پایش فروشگاه های عرضه سموم کشاورزی در شهرستان کازرون، جلوگیری از عرضه و فروش سموم تقلبی، قاچاق و تاریخ مصرف گذشته، مدیریت صحیح مصرف سموم، کود‌های شیمیایی و کاهش آلودگی زیست محیطی است.

رشیدی با بیان اینکه ۵۶ فروشگاه عرضه سموم نباتی بخش تعاونی و خصوصی در شهرستان کازرون وجود دارد، گفت: برای سازماندهی این فروشگاه‌ها در سطح شهرستان، طرح نظارت به طور ویژه با همکاری اعضاء کمیته فرعی ساماندهی سموم متشکل از، اداره اماکن، اداره تعزیرات، اداره صمت، نظام مهندسی کشاورزی و کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کازرون با هدف نظارت و کنترل تخلفات احتمالی در دستور کار قرار دارد.

او با اشاره به اینکه داشتن کارشناس فنی در فروشگاه‌های کشاورزی که سموم کشاورزی عرضه می‌کنند طبق قانون الزامی است و باید کارشناس فنی در هنگام فروش در فروشگاه حضور داشته باشد از کشاورزان خواست تا سموم مورد نیاز خود را از فروشگاه‌های مجاز عرضه کننده کود و سم تهیه کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون بیان کرد: افرادی که تمایل به راه‌اندازی فروشگاه سموم کشاورزی دارند، باید نسبت به اخذ پروانه بهره‌برداری از سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و پروانه کسب و کار از اداره صمت اقدام کنند.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.