سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پرداخت تسهیلات به طرح‌های نیمه تمام چهارمحال و بختیاری

فراخوان پرداخت تسهیلات به واحد‌های صنعتی، معدنی و مجریان طرح‌های نیمه تمام در چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سجاد رستمی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: متقاضیان واحد‌های صنعتی، معدنی ومجریان طرح‌های نیمه تمام، درخواست تسهیلات برنامه تولید و اشتغال را در سامانه بهین یاب وزارت صمت به نشانی www.behinyab.ir ثبت کنند.

او افزود: تکمیل طرح‌های نیمه تمام صنعتی و معدنی، توسعه واحد‌های موجود (بازسازی و نوسازی)، تامین سرمایه در گردش برای واحد‌های فعال صنعتی و معدنی از مهمترین محور‌های پرداخت تسهیلات است.


بیشتر بخوانید


رستمی اضافه کرد: دارا بودن جواز تاسیس معتبر از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای متقاضیان مناطق برخوردار با پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد و مناطق کمتر برخوردار با پیشرفت فیزیکی بالای ۳۰ درصد از جمله شرایط عمومی متقاضیان تسهیلات است.

او ادامه داد: دارابودن یکی از مجوز‌های پروانه بهره برداری، گواهی فعالیت صنعتی و یا کارت شناسایی معتبر برای متقاضیان استفاده از تسهیلات بازسازی و نوسازی هم از برنامه توسعه واحد‌های موجود (بازسازی و نوسازی) است.

رستمی گفت: دارابودن یکی از مجوز‌های پروانه بهره برداری، گواهی فعالیت صنعتی و یا کارت شناسایی معتبربرای متقاضیان استفاده از تسهیلات سرمایه در گردش هم از برنامه تامین سرمایه در گردش است.

او با اشاره به شرایط تسهیلات افزود: اولویت اصلی پرداخت تسهیلات با آن دسته از متقاضیان است که عمدتاً دارای مشکلات نقدینگی بوده و از لحاظ ظرفیت تولید، دانش فنی، توان مدیریت و بازار، مشکلی که مانع راه اندازی یا افزایش تولید است، نداشته و با دریافت این تسهیلات قادر به راه اندازی سریع، انجام نوسازی و بازسازی لازم و تثبیت و یا افزایش تولید و اشتغال شود.

رستمی اضافه کرد: همچنین میزان تسهیلات قابل پرداخت به هر بنگاه‏ اقتصادی، براساس نیاز واقعی بنگاه و تأیید کارگروه استانی خواهد بود.

او ادامه داد: مدت زمان برای سرمایه در گردش یک سال و برای سرمایه ثابت (دوره مشارکت و تنفس حداکثر ۲ سال و برای دوره بازپرداخت حداکثر ۵ سال) در مجموع حداکثر ۷ سال است.

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.