سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صنعت چاپ با افت‌وخیز‌های فراوانی توام بوده است

نماینده اتحادیه چاپخانه‌داران آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه صنعت چاپ با افت‌وخیز‌های فراوانی توام بوده است گفت:در سال‌های اخیر با همت تلاشگران این عرصه شاهد جهشی قابل تحسین در توسعه و به‌روز رسانی در ارائه خدمات چاپ و بسته‌بندی در تولیدات استان هستیم.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،مسعود بحریه نماینده اتحادیه چاپخانه‌داران آذربایجان‌شرقی گفت:سهم نقش فرهنگی صنعت چاپ در زمینه نشر کتاب، نشریات، فرم‌های اداری، کاتالوگ و بروشور به مقتضای گسترش اینترنت و ارتباطات شبکه‌ای، شبکه‌های اجتماعی و گوشی‌های هوشمند کاهش چشمگیری داشته است.

او افزود:با این حال نقش صنعت چاپ در زمینه پوشش و بسته‌بندی محصولات تولیدی با توجه به تنوع آن هر روز بیشتر می‌شود، لذا فعالیت چاپخانه‌هایی که عموما کار‌های فرهنگی انجام می‌دهند، در این برهه به‌خصوص تحت‌تاثیر تحریم‌ها و ویروس کرونا دچار رکود و تهدید تعطیلی شده است، ولی واحد‌هایی که در حوزه چاپ پوشش، لیبل و بسته‌بندی فعالیت و سرمایه‌گذاری کرده‌اند، شرایط مساعدتری دارند.

او گفت:اتحادیه چاپخانه‌داران و صنوف تابعه تبریز دارای ۱۷۵ واحد چاپخانه افست وطیو و فلکسو، ۳۰۰ واحد تکثیر و خدمات کامپیوتری، ۲۰ واحد صحافی، ۶۵ واحد جعبه‌سازی، ۱۷ واحد لیتوگرافی، ۳۰ واحد مهر و گراور و کلیشه‌سازی و ۸۰ واحد صنوف همگن (شامل کارتن‌سازی، طلاکوبی و خدمات پس از چاپ) پروانه‌دار است.

نماینده اتحادیه چاپخانه‌داران آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: صنعت چاپ و بسته‌بندی با توجه به ارزش افزوده بالایی که به هر محصول تولیدی می‌دهد از یکسو و به علت داشتن منابع نفتی و پالایش آن و تولید متریال‌های چاپ‌پذیر که حجم بالایی از محصولات بسته‌بندی را شامل می‌شود، از سوی دیگر می‌تواند در زمینه صادرات غیرنفتی چه به‌صورت محصولات چاپی و چه به شکل محصول نهایی نقش بسزایی در شکوفایی اقتصاد کشور داشته باشد.

بحریه اضافه کرد: با این حال از آنجا که ماشین‌آلات و فناوری‌های روز این صنعت از لحاظ سخت‌افزاری و نرم‌افزاری دست کشور‌های پیشرفته جهان است و به خاطر تحریم‌ها و افزایش نرخ ارز و مشکلات مبادلات تجاری، ما برای به‌روزرسانی ناوگان صنعت چاپ نیازمند تعامل و همکاری با کشور‌های توسعه یافته هستیم و امیدواریم مسئولین کشور با درایت و رعایت منافع ملی کشور و ارتباطات مناسب را فراهم آورند.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: صنعت چاپ ، بسته بندی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.