سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چه کسانی در شکل گیری خشونت در کودکان دخیل هستند؟

رئیس آموزش معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان یزد گفت: کودکان خود به خود خشونت را بروز نمی‌دهند و ما در شکل گیری شخصیت آن دخیل هستیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، مهدی حمیدی، رئیس آموزش و مشارکت عمومی معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان یزد گفت: ابتدا بر رفتار‌ها و برخورد‌های خودتان دقت کنید و با شخصیت و ویژگی‌های رفتاری خود آشنا شوید و اگر نیاز به بهبودی دارند، آنهارا بهبود بخشید.

حمیدی افزود: در کنار فرزند خود باشید، نه در مقابل او، این را بدانید که هر رفتاری دلیلی دارد پس هنگام بروز رفتار‌های عصبی با حفظ آرامش خود سعی کنید علت را بیابید.

او بیان کرد: تلاش کنید مساله را از دریچه ذهن فرزند خود ببینید، این یک رفتار همدلانه است. با او همدلی کنید.

این کارشناس ادامه داد: زمان بروز خشم و عصبانیت اصلا زمان مناسبی برای نصیحت نیست، وقتی رابطه مطلوب است با فرزند خود صحبت کنید و ارتباطی صمیمانه را بین خودتان شکل دهید حالا در خلال این رابطه صمیمی بیشتر می‌توانید بر او تاثیر بگذارید.

او افزود: وقتی عصبانیت و پرخاشگری بروز می‌کند سعی کنید با لحنی آرام و در عین حال قاطع با او صحبت کنید، این گونه خشم او نیز کنترل می‌شود.

حمیدی خاطر نشان کرد: در برخورد با فرزندان خود چه در تشویق و چه در تنبیه، منصفانه و عادلانه برخورد کنید.

او در پایان گفت: اطلاعات و آگاهی‌های خود را در مورد مراحل رشد فرزندان و ویژگی‌های هر دوره افزایش دهید تا بهتر بتوانید با فرزند خود ارتباط برقرار کنید.

انتهای پیام/ غ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ثنا اسدی
۲۲:۱۴ ۱۳ آذر ۱۴۰۰
سلام
به نظرم واقعا بیشترین تاثیر رو تو این موضوع والدین اون فرزند دارن و باید سعی کنن بیشتر درکش کنن و خودشون رو بذارن جای بچشون.
من بچه که بودم خیلی از رفتارای خانوادم باعث خشونت توی وجودم میشد و واقعا هم روی من تاثیر گذاشت و تو نوجوانی به روانشناس نیاز پیدا کردم و به پیشنهاد یکی از دوستام یه مدت تحت نظر دکتر بودم تا یکم بهتر شدم.