سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اذعان مقام دفاعی آمریکا به قدرت برتر چین در زمینه فضایی

ژنرال دیوید تامپسون، معاون اول عملیات فضایی آمریکا اذعان کرد که چین تا پایان دهه در رقابت فضایی از آمریکا پیشی خواهد گرفت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت، معاون اول عملیات فضایی آمریکا از آسیب پذیری ماهواره‌های آمریکایی خبر داد و چین را قدرت برتر فضایی دهه آینده معرفی کرد.

ژنرال دیوید تامپسون، معاون اول عملیات فضایی آمریکا گفت: «تهدید‌ها روزانه در حال افزایش هستند و این یک روند طولانی مدت است. اکنون راه‌های زیادی وجود دارد که می‌تواند سیستم‌های فضایی ما را تهدید کند.»

تامپسون ادامه داد: «آمریکا باید با حملات برگشت پذیر به ماهواره‌ها از طریق ابزار‌های غیر جنبشی مانند لیزرها، مسدود کننده‌های فرکانس رادیویی و حملات سایبری مقابله کند.» این در حالی است که کارشناسان فضایی مخالف استفاده از سلاح‌های جنبشی علیه ماهواره‌ها هستند که این امر می‌تواند میزان زباله‌های فضایی را در سراسر سیاره بدتر کند و در بدترین حالت، بشریت را  به دام بیندازد.

این ژنرال آمریکایی به پیشرفت‌های فضایی چین و سلطه پکن در دهه آینده نیز اشاره کرد و گفت: «چین در حال ساخت نسخه بومی جی پی اس و چند صد ماهواره اطلاعاتی، نظارتی و شناسایی است. تعداد پرتاب‌های پکن دو برابر آمریکاست. چینی‌ها در واقع بسیار جلوتر از روسیه هستند. آن‌ها سیستم‌های عملیاتی را با سرعتی باورنکردنی به کار می‌گیرند.»

به گفته فرماندهی فضایی آمریکا، روسیه در ژوئیه ۲۰۲۰ و بار دیگر در دسامبر همان سال یک آزمایش غیرمخرب از یک سلاح ضد ماهواره‌ای مبتنی بر فضا را انجام داد. پنتاگون نیز گزارش داد که چین در حال پیشرفت دادن به موشک‌ها و سلاح‌های الکترونیکی است که می‌توانند ماهواره‌های مدار بالا و پایین را هدف قرار دهند.

طبق گزارش ها، دولت بایدن در حال تماس با چین برای ایجاد هنجار‌های بین المللی برای فضای سایبری و مسائل فضایی است، اما ظاهراً پکن به این مذاکرات پاسخی نمی‌دهد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که واشنگتن در حال برنامه ریزی برای رونمایی از سلاح فضایی خود است که ظاهراً می‌تواند یک ماهواره یا فضاپیمای هدف را تخریب یا نابود کند.

گفتنی است، چین و روسیه در سال‌های اخیر عملیات‌های موفقیت آمیز موشکی را انجام داده اند که این امر نگرانی‌های واشنگتن را برانگیخنه است.
انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.