سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشت حدود ۳ هزار هکتاری کلزا در کرمانشاه

در سال زراعی جاری ۲ هزار و ۷۷۱ هکتار از اراضی استان کرمانشاه زیرکشت کلزا رفته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،محمدسعید هوشیار مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه افزود: کشت کلزا در مناطق معتدل و سرد استان از ۱۵ شهریور تا ۱۰ مهر ماه و در مناطق گرمسیری استان از اول آبان ماه به مدت یک ماه انجام شد.

هوشیار گفت: بیشترین سطح زیرکشت کلزا در مناطق گرمسیری مربوط به شهرستان قصرشیرین با ۵۵۰ هکتار است که با رشد ۳۵۰ درصدی روبرو بوده است.

او سپس با بیان اینکه عمده کشت کلزای استان کرمانشاه به صورت کشت قراردادی است، گفت: ۲ هزار و ۲۷۷ هکتار از اراضی کلزای استان در قالب کشت قراردادی با مجتمع کشت و صنعت ماهیدشت است.

هوشیار افزود: تحویل کود شیمیایی به ارزش سه میلیون تومان در صورت درخواست کشاورز طرف قرارداد و پرداخت بهای محصول خریداری شده حداکثر هفت روز کاری به حساب کشاورزان از جمله مزایای کشت قراردادی است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه بیان داشت: در سال زراعی جاری ۲ هزار و ۷۷۱ هکتار از اراضی استان شامل هزار و ۷۲۵ هکتار در مناطق معتدل و سرد و هزار و ۴۶ هکتار در مناطق گرمسیری زیرکشت کلزا رفته است.

گفتنی است: روغن کلزا فاقد کلسترول بوده و نسبت به همه روغن‌های خوراکی در جهان کم‌ترین چربی اشباع را دارد. دانه‌های کلزا دارای روغن فراوانی است، از روغن این گیاه در انواع صابون‌ها و شوینده‌ها استفاده می‌شود.

استان کرمانشاه با بیش از ۹۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی و تولید سالانه چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی، دامی و باغی یکی از قطب‌های کشاورزی کشور است.

انتهای پیام/ق

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.