سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بررسی ۱۵۲ طرح عمرانی دستگاه های اجرایی و دهیاری ها

علی نصیبی مدیر کل‌ امور‌ روستایی و شوراهای استانداری‌ گلستان از بررسی ۱۵۲ طرح عمرانی دستگاه های اجرایی و دهیاری ها در قالب شبکه نظارت روستایی خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، علی نصیبی مدیرکل امور روستایی و شورا‌های استانداری گلستان گفت: شبکه نظارت روستایی در استان با استفاده از ظرفیت ۴۴ نیروی انسانی شامل یک مدیر اجرایی، ٢ ناظر استانی، ١٤ ناظر شهرستانی و ٢٧ ناظر منطقه‌ای براساس ابلاغیه معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری در حال فعالیت است.

او ادامه داد: یکی از اهداف فعالیت این شبکه نظارت بر اجرای کمی و کیفی طرح های روستایی با همکاری دستگاه‌های اجرایی و فرمانداری‌ها است.

نصیبی افزود: نظارت‌های این شبکه در قالب برنامه‌های سه ماهه و در سه سطح شهرستانی و استانی و ملی انجام و هر استان در هر دوره موظف به نظارت بر ۱۰ طرح هر یک از شهرستان‌های تابعه و ثبت عملیات نظارت حضوری به همراه مستندات در سامانه آنلاین است.

مدیرکل امور روستایی و شورا‌های استانداری گفت: با نظر اداره کل امور زیربنایی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، استان گلستان به عنوان استان پایلوت راه اندازی سامانه آنلاین شناخته شد و اکنون همه استان‌های کشور از این سامانه استفاده می‌کنند.

علی نصیبی افزود: اطلاعات مربوط به طرح های روستایی همه دستگاه‌های اجرایی اعم از ورزش و جوانان، آب و فاضلاب، دانشگاه علوم پزشکی، جهاد کشاورزی، نوسازی مدارس، بنیاد مسکن و راهداری  و همچنین طرح هایی که از طریق دهیاری‌ها اجرا می‌شود به صورت یک پارچه در سامانه ثبت و به صورت ملی بر آن نظارت و عملکرد استان‌ها در بازه زمانی سه ماهه بررسی و رده بندی استان‌ها از طریق معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری صورت می گیرد.

علی نصیبی گفت: فرآیند نظارت عالیه بر طرح های شبکه در سه ماهه سوم سال ١٤٠٠ از ابتدای مهرماه آغاز شده است و تا پایان آذر ماه ادامه دارد.

او گفت: تا کنون از ۱۵۲ طرح روستایی از طریق ناظرین شهرستانی و منطقه‌ای بازدید به عمل آمده است و از ۱۳۱ طرح نیز از طریق ناظرین استانی اداره کل امور روستایی و شورا‌ها استانداری گلستان در شهرستان‌های مختلف بازدید شده است.

 بر اساس نتایج ارزیابی عملکرد سال ١٣٩٩ استان گلستان حائز رتبه اول در حوزه نظارت بر طرح‌های زیربنایی و عمرانی روستا شناخته شده است.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.