سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سه مدرسه در مناطق روستایی دشتیاری افتتاح شد

سه مدرسه در روستا‌های گزانی و پیرسهراب و روستای شهیبک‌زهی بخش باهوکلات دشتیاری جنوب سیستان و بلوچستان در مقطع دبستان با همت خیران افتتاح شد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان  ،  از زاهدان ،  مهدی آبروِش مدیر امور اجتماعی سازمان منطقه آزاد چابهار  در آیین افتتاح مدارس که به میزبانی "موسسه دست یاری به دشتیاری" برگزار شد اظهار داشت: امروز با همت خیران، سازمان منطقه آزاد چابهار و اداره کل نوسازی مدارس استان سیستان و بلوچستان، اساتید دانشگاه صنعتی شاهرود و قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، این مدارس به بهره‌برداری رسیدند.

وی با اشاره به تلاش سازمان منطقه آزاد چابهار در راستای تحقق عدالت آموزشی در محدوده منطقه آزاد چابهار و مناطق پیرامونی افزود: "دبستان چهار کلاسه آیندگان بلوچ" در روستایی گُزانی بخش پُلان که به همت شرکت آریا پروفیل منطقه آزاد چابهار احداث شده است. "دبستان ۱۰ کلاسه عورکی" ملنگ‌بازار بخش پیرسهراب و "دبستان هشت کلاسه امیر شهیبک‌زهی" باهوکلات دشتیاری از جمله مدارسی هستند که مورد بهرهبرداری قرار گرفتند.

مدیر امور اجتماعی سازمان منطقه آزاد چابهار با بیان اینکه تا کنون ۵۰ میلیارد ریال برای ساخت و تجهیز این مدارس هزینه شده است اظهار داشت: این میزان از مشارکت منطقه آزاد در راستای توافق ساخت احداث ۱۳ مدرسه با موسسه دست یاری به دشتیاری هزینه شده است. «طبق توافق سازمان منطقه آزاد با این موسسه خیریه و اداره‌کل نوسازی مدارس استان، مجموع تعهد مشارکتی منطقه آزاد در این طرح‌ها ۶۰ میلیارد ریال است»

به گفته وی، همچنین تعداد هشت مدرسه در روستا‌های کُچ، گراگی، پت، نیامبیت، دج دادخدا و ندکان سرافراز افتتاح شده است.

آبروِش اضافه کرد: تعداد پنچ مدرسه نیز در روستا‌های لاتیدان، بجاربازار، پزم کنارک، تندگویان چابهار و چوتانی در حال احداث است.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.